خلیل نیکشاد روز شنبه در مصاحبه با ایرنا گفت: عملیات سمپاشی کانون و محل تجمع ملخ در اراضی شهرستان پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز با استفاده از سه دستگاه خودرو مجهز سمپاش انجام شد.

وی با اشاره به ادامه عملیات سمپاشی در منطقه افزود: کانون یابی ملخ و پایش آفات در بیش از یک هزار و ۲۳۰ هکتار از مراتع و قشلاقات منطقه مغان نیز در یک ماه گذشته انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین بیان کرد: اطلاع رسانی به دامداران و عشایر در خصوص جلوگیری از چرا و رهاسازی دام و طیور در محل‌های سمپاشی شده و کانون تجمع ملخ حداقل به مدت یک هفته انجام شده است.

بهار سال گذشته حمله ملخ‌های مراکشی و ایتالیایی در ۲۵ هزار هکتار از مراتع شهرستان پارس‌آباد، اصلاندوز و بیله‌سوار مغان در شمال استان اردبیل گزارش شده و عملیات مبارزه با موفقیت و قبل از بروز خسارت انجام شد.

به رغم سمپاشی و کانون کوبی ملخ در سال گذشته، کارشناسان پیش بینی می کنند که امسال نیز با گرمتر شدن هوا، کانون های تکثیر ملخ در منطقه شکل گرفته و در صورت کنترل نشدن، موجب بروز خسارت به اراضی کشاورزی شود.

بر این اساس، سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از ابتدای امسال مبارزه جدی با آفت ملخ را در شمال استان آغاز کرده است.

منطقه مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد و از مناطق مهم تولید محصولات کشاورزی کشور و استان اردبیل به شمار می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.