به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده ظهر چهارشنبه در نشست با رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه عنوان کرد: در راستای اجرای طرح همیاری و کمک مومنانه رزمایش «مواسات» به منظور حمایت از اقشار نیازمند و آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شود.

وی ضمن قدردانی از حضور مجاهدانه و فعالیت شایسته و مستمر روحانیون و کارکنان تبلیغات اسلامی در جبهه مبارزه با شیوع ویروس کرونا، خیمه تبلیغات اسلامی را خیمه اهل بیت (ع) عنوان کرد و گفت: تمام کارکنان تبلیغات اسلامی در برابر اعتقادات، دین و باورهای مردم مسئولیت دارند و باید با جدیت تمام حافظ این ارزش‌ها باشند.

جعفرزاده بر ضرورت انعکاس فعالیت‌های کارکنان خدوم تبلیغات اسلامی در رسانه‌های ملی تاکید کرد و افزود: تبلیغ و اطلاع رسانی از زاویه رسانه ملی، نوعی تشویق و فراخون برای مشارکت آحاد مردم برای همکاری در طرح‌های حمایتی و امدادی بوده و در وضعیت کنونی و در بحث مبارزه با ویروس کرونا، روحانیون، فعالان فرهنگی، دینی و تبلیغی، هیئت‌های مذهبی، مادحان و تشکل‌های مذهبی در کنار مردم و مسئولان در تمام موارد بهداشتی و حمایتی فعالیت‌های گسترده و مؤثری انجام دادند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر ضرورت گسترش فعالیت‌های تبلیغی در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: تمامی روحانیون و کارکنان تبلیغات اسلامی و جامعه قرآنی و مجموعه‌های تحت نظارت تبلیغات اسلامی بایستی کانال اختصاصی در شبکه‌های مجازی راه اندازی کنند و به صورت مستمر با محتوای غنی به ارائه فعالیت در این فضای تبلیغی بپزدازند.

وی فضای مجازی را بهترین و مناسب‌ترین بستر برای اطلاع رسانی دینی در ماه رمضان امسال عنوان کرد و افزود: در فضای مجازی فعالیت‌های شهرستان باید به صورت کاملاً عالمانه و پرمحتوا تقویت شود، شبکه اجتماعی اینستاگرام را باید جدی گرفت و آگاهانه وارد میدان شد، البته تاکنون فعالیت‌های بسیار پررنگ و قابل تحسین در این شبکه‌ها از سوی فعالان تبلیغی و دینی زیر نظر تبلیغات اسلامی انجام شده اما لازم است گسترش یابد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از تشکیل کارگروه فضای مجازی در این اداره خبر داد و افزود: کارگروه فضای مجازی در اداره کل وظیفه تقسیم برنامه‌ها و اولویت گذاری فعالیت‌ها در فضای مجازی را عهده دار بوده و در این خصوص تولید محتوای کاربردی و منطبق با مسائل روز جامعه، اولویت اصلی در این کارگروه تعیین شده است.

جعفرزاده به محورهای ماه رمضان اشاره کرد و افزود: بحث قرآن و اینکه «قرآن زنده است» محور اصلی برنامه‌های ماه رمضان بوده و در این خصوص در تلاشیم تا خلاقانه در تطبیق مسائل و جریانات موجود در جامعه با آیات قرآن، شفا و درمان بیماری‌ها در قرآن و در کل تبیین اهمیت جایگاه قرآن فعالیت کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.