داور کاظمی روز سه شنبه  به خبرنگار ایرنا افزود: از زمان آغاز شیوع بیماری کرونا حواله لازم برای تحویل ماسک های پزشکی سه لایه و ان ۹۵ مورد نیاز این دانشکده از کارخانه تولید ماسک در استان زنجان صادر شده ولی مسوولان کارخانه از تحویل ماسک سهمیه این شهرستان خودداری کرده  و از خروج ماسک از این استان  جلوگیری می‌کنند.

وی بیان کرد: کارخانه تولید ماسک ان ۹۵ استان زنجان در همسایگی خلخال  بعنوان تامین کننده ماسک برای دانشکده علوم پزشکی خلخال مشخص شده اما مراجعات چندین باره مدیریت غذا  و داروی این شهرستان برای تحویل ماسک برابر با حواله صادر شده بی نتیجه بوده است .

وی با گلایه از نوع و نحوه همکاری مسوولان  دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در  تحویل ماسک ان ۹۵ به دانشکده علوم پزشکی خلخال با توجه به راه‌اندازی کارخانه تولید این نوع ماسک در مرکز استان اظهار کرد: در حالی که دانشکده علوم پزشکی خلخال یک دانشکده مستقل از دانشگاه علوم پزشکی استان است ولی مسوولان این دانشگاه در توزیع ماسک ان ۹۵ خلخال را همانند قبل از استقلال و یکی از واحدهای بهداشت و درمان  زیر مجموعه خود محسوب می‌کنند که این خلاف مقررات و نادیده گرفتن اصل استقلال این دانشکده است .

مدیر غذا وداروی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ،درمانی خلخال گفت: با وجود همه بی‌مهری ها در زمینه تامین ماسک مورد نیاز پزشکی خلخال با تلاش‌های صورت گرفته موفق به تهیه وتامین بیش از ۲۰ هزار ماسک برای دانشکده علوم پزشکی این شهرستان شده‌ایم .

وی اظهار کرد: در مدت یاد شده علاوه بر تامین ماسک سه لایه ان ۹۵ برای بیمارستان، مراکز بهداشتی و درمانی زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی،  ماسک مورد نیاز  مطب‌های پزشکی و دندانپزشکی بخش خصوصی، آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی، درمانگاه تامین اجتماعی و مجموعه فعال پزشکی تحت پوشش سازمان نظام پزشکی این شهرستان را توزیع و همچنین بخش مهمی از ماسک مورد نیاز برای توزیع مردمی داروخانه‌ای خلخال را به طرق مختلف تامین و در اختیار انها گذاشته است .

وی گفت:مدیریت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی خلخال در  اسفند ماه سال گذشته و فروردین ماه سال جاری اقدام به تهیه و تامین الکل ، مواد ضد عفونی کننده و دست‌کش لاتکس مورد نیاز مطب‌های پزشکی و دندانپزشکی و همچنین لوازم یاد شده مورد نیاز داروخانه ها شهرستان برای توزیع مردمی کرده است .

وی همچنین از تامین داروی مورد نیاز بیماران انسولینی در ایام تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.