عباس جنگی مرنی روز پنجشنبه  در جلسه بررسی پیشبرد احداث شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین با مدیران شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: اقدامات عمرانی مورد نیاز در بخش‌های مختلف شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین انجام شده  و مشکلات و موانع موجود هم  برای پیشبرد  این پروژه برطرف می‌شود.

وی بیان کرد:چهار ناحیه عمرانی و ۹۲ کیلومتر از کانال اصلی شبکه  آبیاری و زهکشی سد خداآفرین در استان اردبیل در حال اجراست و با تامین منابع مالی لازم، امکان تکمیل احداث تاسیسات و بهره‌برداری از آنها فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه  کیفیت آب آشامیدنی شهر اردبیل با اجرای طرح‌های مختلف کوتاه مدت و بلندمدت ارتقا می‌یابد افزود:با راه‌اندازی برج آبگیر در این سد که اعتبار خوبی در دولت تدبیر و امید برای آن اختصاص یافته، بزودی بخشی از مشکلات آب این شهر حل خواهد شد.

وی بیان کرد: تامین آب سالم و حفاظت از محیط‌زیست از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است و پیش‌بینی می‌شود در بودجه سال آینده اعتبار لازم برای شبکه آب اردبیل تخصیص یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اجرای پروژه‌های مهم برای ارتقای کیفیت آب شرب را از برنامه‌های مهم آب و شرکت آبفای استان دانست و گفت: تمامی تلاش خود را بکار بسته‌ایم تا آب آشامیدنی مردم بدون هیچ گونه مشکلی تامین گردد.

جنگی مرنی با اشاره به نقش اساسی سد یامچی در تامین آب شرب مرکز استان بیان‌کرد: باید در حفاظت و حراست از این سد به دلیل تامین آب شرب بخش بزرگی از جمعیت استان تلاش کرد.

وی همچنین بر لزوم برنامه‌ریزی برای مصرف بهینه آب در بخش شرب تاکید کرد و گفت: با برنامه‌ریزی مناسب از اتلاف و هدررفت آب جلوگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.