حسن قبادی  روز پنجشنبه در نشست با  کارکنان و کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: پارسال در هفت روستای شهرستان طرح هادی با اعتبار یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اجرا شده است.

وی بیان کرد:  بازنگری  طرح جامع  در ۲ روستای زرگر و مرادلو نیز  با اعتبار۲۰۰ میلیون تومان توسط  بنیاد انجام شده است.

او اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گام‌های مهمی در راستای آبادانی روستاها برداشته  و اکنون نیز سهم بسزایی در  تحقق یافتن اقتصاد مقاومتی دارد .

قبادی با بیان اینکه  اجرای طرحهای هادی روستایی و مقاومسازی واحدهای مسکونی در روستاها و نیز شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت نقش مهمی در ارتقاء کمی و کیفی ساختمانها دارد اظهار کرد: ارائه الگوهای مناسب برای ساخت وسازها برای روستاها می‌تواند از تغییر بافت کالبدی روستا و شکل ظاهری آن جلوگیری کند.

به گفته وی ، توجه به ساخت مسکن برای محرومان و اجرای طرح‌های هادی در روستاها از جمله نقاط قوت بنیاد مسکن در این سال‌ها بوده  اما این آمادگی در شهرستان وجود دارد طرح های خاص پایلوتی در سطح منطقه در راستای حفظ بافت محیط روستا و بهره مندی درست از فضای روستاها  را به اجرا در آورد.

فرماندار بیله سوار بر لزوم همکاری بانک‌ها با اعطای وام بهسازی مسکن روستایی تاکید کرد.

محتشم احدی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیله سوار مغان نیز گفت:  تعداد ۱۵ روستای شهرستان بدلیل گذشت بیش از ۱۰ سال از افق طرح، نیاز به بازنگری دارند.

وی بیان کرد: تعداد۲۰ روستای بالای ۲۰  خانوار که اکثرا در مسیر پایاب سدخداآفرین واقع می‌باشند نیاز به تعیین محدوده و تهیه طرح دارند و امسال در صورت تأمین اعتبار  این بنیاد بلافاصله نسبت به بازنگری ۸ روستا و تهیه طرح ۲۰ روستا اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.