سعید جوادزاده روز سه‌شنبه افزود: این طرح ابتکاری جمعیت هلال احمر استان اردبیل با هدف ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، حمایت از سالمندان آسیب‌پذیر و مقابله با ویروس کرونا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مراحل اجرای این طرح تشریح‌کرد: هماهنگی تیم سحر (سازماندهی حمایت‌ های روانی و اجتماعی پس از بلایا) جهت ارائه خدمات بشردوستانه و حمایت‌های روانی به صورت غیرحضوری، شناسایی سالمندان آسیب‌پذیر، تهیه بسته‌های بهداشتی و غذایی، ایجاد ارتباط با سالمندان به منظور دلجویی و گوش دادن به حرف دل آنها به صورت تلفنی و تحویل بسته‌های حمایتی و بهداشتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله مراحل اجرای طرح کسا است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: جمع‌آوری سخنان پندآموز سالمندان و آموزش غیرحضوری برای سالمندان جهت پیشگیری از ویروس کرونا از دیگر اقدامات در این طرح است.

جوادزاده با بیان اینکه اسم این طرح از حدیث کسا برگرفته شده افزود: این طرح در ماه شعبان و در شعبات جمعیت هلال احمر استان اردبیل اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سالمندان بخش بزرگی از جامعه را تشکیل می‌دهند، ادامه‌داد: ارتباط صحیح با سالمندان نیاز به مهارت و آگاهی دارد و چون سلامت سالمندان در شرایط خاص فعلی یکی از دغدغه‌ها به شمار می‌آید، جمعیت هلال احمر استان با استفاده از تیم سحر اقدام به اجرای این طرح کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.