اکبر بهنامجو روز دوشنبه  افزود: در حال حاضر با وجود ویروس کرونا، بسیاری از واحدهای تولیدی استان با رعایت نکات بهداشتی فعال هستند.

وی بیان کرد: همچنین در جریان شیوع این ویروس در استان، در عرض چند روز خط تولید ماسک راه‌اندازی و در حال حاضر علاوه بر نیاز استان، سفارش‌های خارج از استان نیز دارد.

او  با شااره به اینکه  فعالیت واحد تولیدی کامیون و روند تکمیل کارخانه داروسازی در استان از جمله نمونه‌های جهش تولید در استان اردبیل است که در وضعیت شیوع کرونا با قوت ادامه دارد، گفت: بیشتر پروژه‌های اجرایی استان نیز فعال بوده که ریل‌گذاری راه آهن از جمله این پروژه های عمرانی می باشد.

به گفته وی، اجرای پروژه شبکه پایاب سد خداآفرین  در سال‌جاری تکمیل شده  و تولید محصولات کشاورزی استان  بیش ۶۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

استاندار اردبیل اظهار کرد:  اجرای گلخانه به مساحت ۷۰ هکتار در سال گذشته و برنامه‌ریزی برای احداث ۳۰۰ هکتار در سال‌جاری از دیگر برنامه های جهش تولید در استان است.

وی بیان کرد: آبیاری مدرن و سیستمی در سال گذشته برای سه هزار و ۵۰۰ هکتار انجام شده و برای ۱۲ هزار هکتار در سال‌جاری برنامه ریزی انجام شده است.

بهنامجو  فعال سازی واحدهای راکد و واگذاری این واحدها به بخش خصوصی را از جمله برنامههای جهش تولید در سال‌جاری عنوان کرد و  ادامه داد: در همین راستا یکی از بزرگترین واحدهای راکد تحت تملک بانک ملی به بخش خصوصی واگذار شده و  برای حدود یک هزار نفر تا پایان سال فرصت شغلی فراهم می‌کند .

استاندار اردبیل بیان کرد: در اولین روزهای سال برنامه جهش تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و صنعت با همکاری بخش خصوصی و دولتی تدوین شده  و امید می رود با حمایت مردم و سرمایه گذاران در این زمینه استانی موفق باشیم.

وی در ادامه ضمن قدردانی از مردم بخاطر همکاری در راستای رفع ویروس کرونا به آغاز مرحله دوم فاصله‌گذاری اجتماعی اشاره کرد و گفت: روند ورود بیماران کرونایی به  مراکز درمانی از هفته گذشته به تعادل رسیده  و اگر اینگونه ادامه دهیم شیب نزولی این بیماری آغاز می‌شود.

استاندار اردبیل ادامه: در  مرحله دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی مجتمع های تجاری، باشگاهها، رستوران ها، آرایشگاهها، استخر، تالارها و اماکن پرخطر نباید فعالیت خود را آغاز کنند و در صورت عدم رعایت برخورد شده و واحد صنفی آن ها پلمب می‌شود.

وی بیان کرد: مراکز کم خطر  نیز برای آغاز فعالیت باید در سامانه سلامت که  تا پنجشنبه فعال است، ثبت نام و کد رهگیری و پروتکل بهداشتی واحد مربوطه خود را دریافت و در واحد صنفی خود نصب کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.