علی اصغر مونسان در ارتباط ویدئو کنفرانس با استاندار اردبیل در جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی افزود: تلاش براین است با حمایت‌های لازم واحدهای گردشگری تعدیل نیرو نداشته باشند و زیان‌های ناشی از کرونا را تحمل کنند و این دوره را پشت سر بگذارند.
او اادامه داد : پیش‌بینی‌های سازمان جهانی گردشگری برای راه افتادن مجدد گردشگری زمان‌بر است ولی ما تلاش می‌کنیم با تحریک بازار پس از کرونا گردشگری داخلی کشور را راه بیندازیم.
وزیر معین در ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان اردبیل با تشکر از استاندار و مدیران بخش دولتی و خصوصی استان برای پیگیری اجرایی شدن پروژه‌ها و طرح‌های اقتصاد مقاومتی اردبیل، ابراز امیدواری کرد که طرح جامع گردشگری استان اردبیل با حمایت‌های استاندار و پیگیری‌های مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تا پایان سال اجرایی شود.
مونسان اظهار داشت: دولت در سال گذشته سختی‌های زیادی  را به لحاظ منابع مالی به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا سپری کرد، ولی با تدبیر دولتمردان این منابع مالی مهیا شد و گزارش طرح‌ها و پروژه‌هایی که ارائه می شود حاکی است که اقدامات خوبی در کشور انجام شده است.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اثرات سوء شیوع کرونا بر اقتصاد کشور، استمهال مالیات از سوی دولت به‌ همراه تعویق وصول اقساط بانکی را باعث کاهش منابع مالی بانک‌ها دانست و تاکید کرد: همه این عوامل دولت را در شرایط سختی قرار داده است.
مونسان با اشاره به مشکلات جدی کشورهای پیشرفته دنیا در مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها حتی در تامین اقلام بهداشتی و غذایی دچار مشکل شدند ولی ما  در کشور  هیچ مشکلی در تامین مایحتاج ضروری مردم نداریم.
وی با اشاره به  این‌که تحریم‌های ظالمانه نتوانسته ظرفیت تولید کشور را متوقف کند ، افزود: دولت در شرایط تحریم و با کمترین میزان کمک‌های خارجی با کرونا مقابله می کند و خوشحالیم که روی پای خودمان ایستاده‌ایم.
مونسان با اشاره به تحت فشار بودن دولت از نظر منابع مالی در وضعیت کنونی گفت: در همین شرایط دولت ۷۵هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۲درصد را به واحدهای اقتصادی اختصاص داده تا آنها بتوانند از این شرایط سخت عبور کنند و ورشکسته نشوند.
در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی استان گزارشی از پیشبرد پروژه‌ها و طرح‌های اقتصاد مقاومتی به  وزیر معین استان اردبیل در تحقق اقتصاد مقاومتی ارائه کردند.
همچنین در این جلسه در راستای عملیاتی کردن شعار سال ۹۹ یکی از واحدهای راکد صنعت نساجی استان اردبیل از طریق بانک ملی به بخش خصوصی واگذار و تفاهم‌نامه آن امضا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.