ناصر عتباتی روز سه‌شنبه در بازدید از زندان اردبیل اظهارداشت: با پیش‌بینی و پیشگیری‌های صورت گرفته از سوی مسوولان دستگاه قضایی و زندان‌های استان و نیز همکاری سایر مجموعه‌ها از جمله استانداری، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی مراقبت‌های بهداشتی از جمله ضدعفونی کردن محیط‌ زندان‌ها به صورت مستمر و مداوم صورت می‌گیرد.

وی در زمینه نحوه مدیریت زندان‌های استان نیز گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغی از سوی رییس قوه قضاییه در خصوص اعطای عفو و مرخصی به زندانیان در سریع‌ترین زمان ممکن بررسی‌ها انجام و بیش از ۶۸ درصد مددجویان استان با استفاده از امتیازات این بخشنامه در  بیرون زندان هستند.

او افزود: ۲۱۵ نفر از این زندانیان به لحاظ جرایم کم‌اهمیت و فاقد سابقه کیفری و نیز به لحاظ شرایط خاص خانواده با استفاده از مرخصی پایان محکومیت آزاد شدند.

 وی همچنین با اشاره به خط قرمز دستگاه قضایی استان در تامین امنیت و آرامش شهروندان گفت: افرادی که دارای جرایم خشن هستند و آزادی آنها موجب اخلال در نظم و امنیت

می‌شود از شرایط بهره‌مندی و استفاده از این امتیازات محروم هستند و این افراد در زندان‌ها می‌مانند هرچند مراقبت‌های بهداشتی در سایه نظارت‌های مستمر و مداوم بر روی این افراد به صورت مطلوب صورت می‌گیرد.

او افزود: افرادی که با استفاده از این بخشنامه در خارج از زندان هستند از طریق پلیس‌های تخصصی تحت نظارت بوده و در صورت ارتکاب به جرم و تخلف مطابق قانون به شدت با این افراد برخورد خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.