رییس اداره هواشناسی خلخال روز پنج شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بارش باران شدید شب گذشته  و بامداد امروز موجب  آبگرفتگی معابر این شهر به علت بارش مقدار زیاد  باران در مدت زمان کوتاه بوده است.

فرامرز فرض الله پور اظهار کرد: بامداد امروز بیش از ۱۰ میلیمتر باران در این شهر باریده و هم‌اکنون دمای هوای این شهر ۲ درجه بالای صفر می‌باشد که در مقایسه با حداقل دمای پیش از ظهر روز گذشته دمای هوا تفاوتی نداشته است .

وی با بیان اینکه هم اکنون آسمان خلخال تمام ابری و توام با بارش پراکنده باران است، افزود: در حال حاضر رطوبت هوای این شهر ۸۷ درصد بوده و احتمال بارش های رگباری و متناوب باران در طول شب و پیش از ظهر فردا دور از انتظار نیست.

او  از بارش  بیش از ۲۰ میلیمتر باران در طول هفته جاری در خلخال خبرداد و افزود: در طول ۱۴ روز گذشته از نیمه اول فروردین ماه امسال آسمان  خلخال تنها یک روز صاف و عاری از بارندگی بوده است .

در عین حال بارش تند و سیل‌آسای باران در خلخال موجب جاری شدن سیلاب در معابر عمومی این شهر شده و ضمن وارد کردن خساراتی به تاسیسات زیر بنایی  شهرداری وارد  زیرزمین چند واحد مسکونی و تجاری شده و خساراتی  را به این واحدها وارد کرد.

صباح الدین برزگر شهردار خلخال نیز امروز گفت: بارش باران شدید موجب جاری شدن سیلاب در سطح معابر عمومی این شهر شده و با تلاش ماموران آتش‌نشانی مجاری آب‌های روان و کانال‌های هدایت آب در این شهر که به علت وجود زباله مسدود شده بود، بازگشایی و مشکل انسداد روان آب‌ها برطرف شد .

بارندگی‌های مناسب نیمه اول فروردین ماه امسال همزمان با آغاز  کشت بهاره گندم ،جو و حبوبات در خلخال موجب خوشحالی مردم بویژه کشاورزان منطقه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.