به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، مهدی کسایی گفت: محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال با توجه به تحقیقات نامحسوس و گزارشات واصله و با همکاری پلیس اطلاعات و پاسگاه انتظامی و مساعدت ریاست حوزه قضائی بخش خورش رستم موفق به دستگیری باند حرفه‌ای متشکل از سه متخلف شکار و صید شدند.

وی افزود: از متخلفان شش قبضه اسلحه قاچاق شامل دو قبضه اسلحه گلوله زنی دوربین دار، چهار قبضه اسلحه ساچمه زنی، سه دستگاه دوربین چشمی، لاشه سه رأس کل و بز، لاشه پنج قطعه کبک، لاشه یک سر خرگوش، ۱۴ عدد فشنگ گلوله زنی و ۴۴ عدد فشنگ ساچمه زنی و سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال یادآور شد: با توجه به ایام تعطیلات نوروزی، متأسفانه برخی از غارتگران طبیعت از شرایط به وجود آمده سوءاستفاده کرده و آن را فرصتی برای کشتار و شکار غیر مجاز حیوانات کمیاب منطقه می‌دانند. با این حال اکیپ‌های گشت و کنترل پاسگاه‌های محیط بانی و گشت‌های سیار محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست خلخال به صورت منظم فعال بوده و با متخلفان شکار و صید به صورت قاطع برخورد می‌کنند و متخلفان بعد از دستگیری به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

وی یادآور شد: استفاده از سلاح‌های قاچاق و غیرمجاز توسط متخلفان شکار، یکی از عوامل تهدید کننده نسل وحوش در مناطق آزاد و حفاظت شده این شهرستان است.

کسایی با تاکید بر تعامل مناسب محیط بانان با عوامل نیروی انتظامی و اجرای گشت‌های مشترک در مناطق آزاد و تحت مدیریت شهرستان از همیاران و دوستداران محیط زیست خواست تخلفات زیست محیطی را به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط زیست استان گزارش کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.