با وجود  تاکید دولت مبنی بر پرهیز مردم از مسافرت و بازگشت سریع مسافران به شهرهای خود برای کنترل کامل بیماری کرونا، هنوز  می‌توان دهها  خودروی دارای پلاک مناطق مختلف کشور  بویژه خوردوهای با پلاک تهران را در خلخال مشاهده کرد.

 استاندار اردبیل روز پنجشنبه از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ، مسدود شدن کلیه مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان  و جلوگیری از  ورود خودرو غیربومی به داخل شهرها از بامداد روز جمعه خبر داده بود.
به گفته اکبر بهنام جو، صرفا افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود به آن شهر بوده و ورود افراد غیر ساکن ممنوع است.

در حالی که به گفته استاندار اردبیل نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو باید صورت گیرد ولی سوال اینجاست که این همه خودروی غیر بومی با پلاک مناطق مختلف کشور چگونه وارد شهر خلخال شده و در  معابر عمومی این شهر براحتی تردد می‌کنند .

برخی شهروندان خلخالی می گویند که  این مسافران یا به تازگی وارد این شهر شده‌اند و یا احتمالا از قبل در خلخال بودهاند اما به هر حال باقی ماندن آنها و عدم خروج از شهر نشانگر بی توجهی انها به قانون بوده و مسوولان باید با آنها برخورد کنند.

 براساس قانون، خودروی افراد متخلف از این مقررات به مدت یک ماه با اخذ کلیه هزینه‌های جانبی توقیف شده و  همچنین جریمه نقدی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان در دستور کار قرار دارد.

 سرهنگ شاپور ندایی فرمانده پلیس راه اردبیل به خلخال روز شنبه در گفت و گو با ایرنا از اعمال قانون برخورد با مسافران غیر بومی در جاده های منتهی به این شهرستان خبر می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.