اکبر بهنامجو پنجشنبه در جریان نشست ویدئو کنفرانسی با فرمانداران استان گفت:  مصوبه طرح فاصله اجتماعی از ستاد مدیریت ملی بیماری کرونا در کشور به استان ابلاغ شده و از امشب در مبادی تمام شهرهای استان اجرایی می‌شود.

وی اظهار کرد: در اجرای این طرح ماموران نیروی انتظامی در مبادی ورودی و خروجی شهرها مستقر شده و در صورت نیاز نیروهای  سپاه  حضرت عباس (ع) استان  نیز  در این زمینه همکاری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه  رفت و آمد خودروها از بامداد جمعه به طور کامل رصد شده و از ورود افراد غیر بومی  به شهرها  جلوگیری خواهد شد، اضافه کرد: بومی و ساکن بودن فرد در شهر مربوطه از طریق  کارت ملی، پلاک ماشین و دیگر اوراق هویتی مشخص خواهد شد.

استاندار اردبیل اضافه کرد: مسافرانی که در استان حضور دارند  به شرط عدم توقف در شهرهای عبوری اجازه تردد  و خروج داشته ولی توقف بیجا و وقت کشی در شهرهای عبوری شامل جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف اتومبیل به مدت یک‌ماه خواهد بود.

رییس شورای تامین استان اردبیل اظهار کرد: سالم‌سازی شهرهای استان  از ویروس کرونا نیازمند ایجاد پست‌های ایست بازرسی بود که از امشب این مهم عملیاتی می‌شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه فاصله اجتماعی تمامی مراکز گردشگری و تفرجگاه‌ها در روز سیزده بدر تعطیل بوده و نیروهای انتظامی با افرادی که در این مناطق توقف کنند، برخورد خواهند کرد.

او همچنین  از تعطیلی پنج روزه تونل حیران پس از سیزده بدر خبر داد و افزود: اقدامات اصلاح روشنایی در این مدت در این تونل انجام می‌شود.

بهنامجو با بیان اینکه اکثر شهورندان استان در خصوص پیشگیری بیماری کرونا همکاری خوبی کرده اند، افزود: تا حد زیادی  روند توسعه کرونا  در استان کنترل شده است ولی برای تداوم و بهبود وضعیت نیاز به همراهی بیشتر مردم است.

بهنامجو همچنین با اشاره به طرح غربالگری  جمعیت استان گفت: تاکنون  یک میلیون و ۱۸۰ هزار نفر از شهروندان استان معادل  ۹۷ درصد جمعیت غربالگری شده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس این غربالگری  افراد  مشکوک و چند بیمار حاد شناسایی و مورد معاینه  قرار گرفته و برخی  از آنها  بستری شده‌اند.

استاندار اردبیل همچنین  ضمن قدردانی از مراکز اقامتی و گردشگری و هتل‌ها در خصوص پیشقدم شدن در تعطیلی مراکز ، اظهار امیدواری کرد که در سال جهش اقتصادی با تدوین برنامه‌های مناسب ، زمینه رونق این مراکز در سال آینده فراهم شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.