اکبر بهنامجو دوشنبه  در مراسم آغاز تولید خط تولید این ماسک با بیان اینکه این واحد تولیدی با ابتکار جوانان فناور استان  راه‌اندازی شده، افزود: تولید روزانه آن  دستکم  ۱۰ هزار عدد ماسک 95n بوده و  در آینده نزدیک توسعه خواهد یافت.

وی اظهار کرد: با توسعه خط تولید این کارخانه نیاز صد در صدی مراکز بیمارستانی و درمانی به طور کامل در سراسر استان تامین میشود.

بهنامجو  اضافه کرد: در تامین نیازهای شخصی کادر درمانی استان کمبودی نداریم و بدون وابستگی به جایی این تجهیزات و لوازم بیمارستانی را در داخل استان تولید می‌کنیم.

او با اشاره  به تولید محدود ماسک سه‌لایه و  جراحی در استان گفت:  تا چند روز آینده خط تولید ماسک سه لایه هم در این واحد راه‌اندازی می شود.

به گفته استاندار اردبیل،  این ماسک‌ها مختص بیمارستان بوده و نیازی به استفاده مردم از این ماسک‌ها نیست.

وی با بیان اینکه  نیاز بیمارستان‌های استان  ماسک و لباس بوده ، افزود: لباس مخصوص نیز به تعداد روزانه ۱۴ هزار دست تولید می شود و در این خصوص نیز نیازی به خارج از استان نداریم.

بهنامجو با بیان اینکه نیروهای درمانی سرمایه ما هستند، افزود: این قشر در جبهه اول مبارزه با کرونا حضور دارند و باید نیازهای ضروری آن‌ها تامین شود.


استاندار اردبیل با اشاره به مشارکت مناسب اصناف و مردم در رعایت نکات پیشگیرانه افزود: با ادامه روند فعلی و تعطیلی مراکز کسب و کار امید می‌رود سیر نزولی این بیماری در استان آغاز شود.

او بیان کرد:  ۹۰ درصد مردم علی‌رغم سختی‌ها برای پیشگیری از کرونا در استان همکاری کرده و مغازهها و بانک‌ها تا ۱۵ فروردین تعطیل بوده و ادارات نیز تنها با کمتر از 10درصد نیروی کار به صورت شیفتی فعال خواهند بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.