دکتر بشیر خالقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ۲ دستگاه ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) در اختیار بیمارستان امام خمینی خلخال به عنوان بزرگترین مرکز درمانی جنوب استان اردبیل قرار خواهد گرفت.

وی اظهارداشت: در روزهای گذشته نیز طی صحبت‌هایی با معاون درمان وزارت بهداشت و درمان برای تامین یک دستگاه ونتیلاتور و نیز سازمان اورژانس کشور برای تهیه اقلام موردنیاز کادر درمانی از جمله لباس، ماسک، دستکش و سایر لوازم موردنیاز برای مقابله با کرونا انجام شده، ولی در شرایط فعلی با توجه به تقاضای زیاد در کشور برای تامین این اقلام پزشکی با برخی کمبودها مواجه هستیم.

خالقی گفت: در شرایطی که بخش خصوصی در خلخال برای تولید اقلام بهداشتی درمانی آمادگی کافی دارد، به بهانه‌های مختلف مجوز تولید داده نمی‌شود، در حالی که توان و آمادگی کافی برای تامین تجهیزات و مقابله با کرونا در استان اردبیل وجود ندارد. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با قدردانی از کادر بهداشتی و درمانی خلخال که با تمام وجود در خدمت بیماران هستند، افزود: انتظار این است که مسوولان دانشکده نیز بصورت لحظه‌ای کمبودها را رصد کنند تا با پیگیری مجدانه، اقلام و تجهیزات لازم  برای خدمتگزاری به افراد مبتلا مهیا شود.

وی اظهارداشت: مردم تهدید ویروس کرونا را جدی بگیرند و به توصیه‌های بهداشتی و درخواست مسوولان ذیربط مبنی بر عدم تردد و سفرهای غیر ضروری عمل کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.