به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در شهرستان گرمی اظهار کرد: با توجه به اینکه مدارس تا ۲۰ فروردین تعطیل هستند انتقال مطب پزشکان متخصص به مدارس باعث می‌شود تا مراجعان با رعایت فاصله در مدارس ویزیت شوند.

وی با بیان اینکه متأسفانه بیشتر مبتلایان با عدم رعایت بهداشتی و بی توجهی دچار این ویروس می‌شوند افزود: اگر با مردم در راستای توجیه و حساسیت موضوع خوب صحبت شود و مردم توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند این بحران مدیریت می‌شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه مردم تا اطلاع ثانوی در خانه بمانند، گفت: تنها راه چاره قطع زنجیره این ویروس است که باید با رعایت اصول بهداشتی و توصیه‌های متخصصان این امر از شیوع آن به سایر افراد پیشگیری شود.

وی افزود: شیوع ناگهانی ویروس کرونا سراسر کشور را درگیر کرده است و با همدلی و همکاری مردم با مسؤولان از این بحران نیز عبور خواهیم کرد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید در اختیار فرمانداری‌ها با هماهنگی و محوریت مراکز بهداشتی باشند که در صورت نیاز از خدماتی تا راننده کمک حال ستاد پیشگیری باشند.

وی خانه درمانی را بهترین روش برای پیشگیری و بهبود دانست و گفت: افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند بهترین روش درمان در منزل در کنار خانواده است به شرطی که به دستورات متخصصان عمل کنند.

رئیس شورای اداری استان ادامه داد: این روش در شهرستان خلخال به خوبی اجرا شده و نمونه موفق مقابله با کرونا در این شهرستان با تدبیر فرماندار و مسؤولان بهداشتی رخ داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.