رییس اداره حفاظت محیط زیست پارس‌آباد گفت: ماموران یگان حفاظت این شهرستان طی ماموریت‌های شبانه و پس از کمین چند ساعته در حاشیه رودخانه ارس موفق شدند چهار نفر صیاد متخلف را که اقدام به صید غیرمجاز ماهی با روش ممنوعه استفاده از دستگاه شوکر برقی می‌کردند، دستگیر کنند.

هاشم میرزانژاد روز چهارشنبه اظهارداشت: از این افراد تعداد ۸۰ قطعه ماهی به همراه ادوات برقی و ۲ عدد دستگاه الکترو شوکر ، ۲ عدد قایق بادی به همراه سایر تجهیزات جانبی کشف و ضبط شد.

وی با تاکید بر لزوم گشت مداوم و مستمر یگان حفاظت محیط زیست این اداره در حوزه استحفاظی بویژه در نوار مرزی و رود ارس افزود: میزان اینگونه تخلفات صید غیرمجاز به مقدار بسیار زیادی کاهش یافته است.

وی گفت: استفاده از جریان برق از روش‌های غیرقانونی صید ماهی است که علاوه بر ماهیان، موجب تلف شدن سایر  آبزیان و آسیب به تنوع زیستی گونه‌های بومی و اختلال در اکوسیستم‌های طبیعی رودخانه و کاهش جمعیت آبزیان می‌شود.

وی همچنین به ممنوعیت صید ماهی در فصل تخم‌ریزی اشاره کرد و افزود: صید ماهی در رودخانه‌های شهرستان ممنوع است و با افرادی که به ‌صورت غیرقانونی اقدام به صید می‌کنند برخورد خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.