دکتر ابوالفضل باقری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای همه دستورالعمل‌های ستاد قرارگاه زیستی این شهرستان از زمان آغاز موج کرونا در کشور توسط بازاریان و کسبه خلخال کمک بزرگی در اجرای راه‌کارهای کنترل و پیشگیرانه از گسترش ویروس کرونا را بدنبال داشته است.

وی گفت: اگر سایر اقشار و گروه‌های اجتماعی هم‌چون دست‌اندرکاران جابجایی مسافر نیز همانند بازار به دستورالعمل‌های قرارگاه توجه داشته باشند قطعا این بیماری در روزهای آتی بصورت کامل کنترل و از شیوع آن به صورت گسترده و همه‌گیر در بین افراد جامعه جلوگیری خواهد شد.

او افزود: الکل و مواد ضدعفونی کننده کافی و موردنیاز مردم در داروخانه‌ها و فروشندگان لوازم و تجهیزات پزشکی با رعایت هر فرد دریافت یک وسیله توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه تب‌سنجی روش خطاداری برای تشخیص بیماری کرونا است و در پست‌های قرنطینه این شهرستان به ناچار تنها از روش تب‌سنجی برای تشخیص بیماری مسافران ورودی به این شهرستان استفاده می‌شود، اظهار داشت: بهترین راهکار ممکن برای پیشگیری از ورود این ویروس از شهرهای همسایه و سایر مناطق کشور به این شهرستان مسافرت نکردن از سوی افراد غیربومی و حتی بومیان ساکن مناطق دیگر کشور به خلخال تا زمان عادی شدن شرایط بیماری کرونا است.

دکتر باقری گفت: وضعیت کنترل این بیماری در خلخال در مقایسه با شهرهای اطراف این شهرستان مثبت می‌باشد.

او اقدام بموقع مردم و مسوولان خلخال در اطلاع‌رسانی و اقدامات اولیه و همچنین وجود فرهنگ بالای مردم شهرستان در رعایت نکات بهداشتی را از عوامل مهم در دست‌یابی دانشکده علوم پزشکی به اهداف کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا ذکر کرد.

وی گفت: بسیاری از شهروندان ،اصناف و حتی اهالی روستاهای خلخال هم با همکاری دهیاری‌ها موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند و مشکل ما بیشتر، افرادی هستند که از سایر شهرها به خلخال می‌آیند.

وی اظهارکرد: این بیماری را بیش از پیش جدی بگیریم، چرا که هنوز روزهای سخت و پیک این بیماری در راه است و اگر مردم موارد بهداشتی پیشگیرانه را حتی برای لحظه‌ای رعایت نکنند، ممکن است شاهد بروز بحران ، اتفاقات و شرایط ناگواری در خلخال باشیم.

او از عموم مردم خواست در خانه‌های خود بمانند و از منزل بیرون نروند و افرادی که بنا به نیاز مجبور هستند در بیرون از منزل تردد کنند، بعد از بازگشت به منزل دستورالعمل‌های ورود بهداشتی به منزل را رعایت کنند تا بتوانیم این روزهای پر از دلهره و التهاب را با کمک مردم فهیم پشت سر بگذاریم.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.