فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال روز سه‌شنبه در آیین درختکاری گفت: این نهال‌های سازگار با شرایط جوی این منطقه در پارک‌ها و بوستان‌های شهرهای خلخال، کلور مرکز بخش شاهرود و  هشجین مرکز بخش خورش‌رستم غرس شد.

سرهنگ جهانبخش عطایی با گرامیداشت هفته درختکاری و اهمیت توسعه فضای سبز اظهارداشت: کاشت هر درخت کمک به توسعه فضای سبط در محیط زندگی بوده و با مراقبت کافی از نهال‌های کاشته شده در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد طراوت زندگی حاصل از افزایش سرانه فضای سبز در مناطق مختلف خواهیم بود.

فرمانده سپاه خلخال بر لزوم تلاش مردم در حفظ و نگهداری از نهال‌های تازه غرس شده تاکید کرد و افزود: هر سال هزاران اصله نهال از سوی ارگان‌های مختلف شهرستان غرس ولی بیشتر این نهال‌ها بدلیل عدم نگهداری از سوی مردم از بین می‌رود که انتظار داریم همه اقشار مختلف مردم در مراقبت و نگهداری از نهال‌های غرس شده دقت کافی داشته باشند.

صادق پورمحمد ، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال نیز گفت: آیین درختکاری امسال بلحاظ رعایت شرایط مربوط به پیشگیری از بیماری کرونا توسط این اداره برگزار نشد و به محض عادی شدن شرایط ، هزاران اصله نهال غرس خواهد شد.

وی افزود: شرایط جوی امسال و سرد بودن هوای منطقه موجب شده تا تاخیری در روند غرس نهال در این شهرستان بوجود نیاید و ایام پایانی سال تا اردیبهشت سال آینده زمان مناسبی برای کاشت نهال و توسعه فضای سبز در این منطقه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.