محمد اهلی روز پنج شنبه در حاشیه  بازدید از ناحیه  صنعتی گزاز خلخال به ایرنا افزود: ناحیه صنعتی  گزاز قبل از استان شدن  اردبیل مصوب شده و بصورت بلاتکلیف رها شده بود که باپیگیری‌های انجام شده، عملیات اجرایی این  ناحیه صنعتی در ابتدای سال آتی آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: مجوزهای  لازم  برای راه‌اندازی این ناحیه صنعتی صادر شده و در فاز نخست در سطح  30 هکتار احداث خواهد شد.

اهلی با بیان اینکه مطالعه و طراحی این ناحیه صنعتی در حال انجام است، اظهار کرد: برای آماده سازی این شهرک، 20میلیارد ریال اعتبار از  سوی بنیاد مستضعفان  اختصاص خواهد یافت که با جذب اعتبارات لازم فاز اجرایی آن در سال آتی عملیاتی خواهد شد.

وی محل استقرار این ناحیه را در منطقه محروم گزاز شهرستان خلخال بیان نمود و افزود: با توجه به درخواست سرمایه گذار برای احداث واحد صنعتی  و کارخانه فروسیلیس، بخشی از این ناحیه به سرمایه گذار مربوطه واگذار خواهد شد که با بهره برداری از آن برای تعدای از بیکاران این منطقه اشتغال ایجاد خواهد شد.

او  ایجاد و توسعه چندین شهرک و ناحیه صنعتی را از جمله برنامه‌های اصلی این شرکت دانست و ابراز امیدواری کرد با ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید، زمین مورد نیاز سرمایه گذاران در استان تامین شده و تحقق این امر موجبات رونق تولید و افزایش اشتغال در استان را فراهم خواهد ساخت .

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل با بیان اینکه ایجاد چهار ناحیه صنعتی جدید در استان در حال اجراست، گفت: ۱۰ ناحیه صنعتی دیگر نیز طی برنامه ششم توسعه در این استان راه‌اندازی خواهد شد.

اهلی اظهار کرد: این نواحی در هشجین خلخال، انگوت گرمی، موران گرمی  و گزاز خلخال با هدف اشتغال‌زایی و رونق تولید راه‌اندازی خواهد شد.

وی در بازدید از واحدهای تولیدی وصنعتی شهرک صنعتی خلخال نیز گفت احداث ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی از جمله شهرک صنعتی هشجین خلخال مصوب شده و در حال حاضر راه‌اندازی ۱۵ شهرک صنعتی در مناطق مختلف این استان در مرحله واگذاری زمین است.

او بیان کرد: علاوه بر شهرک‌های صنعتی دولتی در حال حاضر ۶ شهرک صنعتی غیردولتی و بخش خصوص نیز موجود است که یکی از این شهرک‌ها در حال بهره‌برداری بوده و برای پنج شهرک دیگر نیز پروانه فعالیت صادر شده است.

او افزود: از مجموع ۳۸ واحد صنعتی شهرک صنعتی خلخال نیز ۲۹ واحد تولیدی فعال و ۹ واحد نیز به دلایل مختلف راکد و تعطیل است که برای راه‌اندازی این واحدها و بازگشت آنها به چرخه کار و تولید  تلاش می‌شود.

وی با اشاره به رشد روز افزون صنعت تولید پوشاک انبوه در شهرستان خلخال گفت: در حال حاضر بیش از 500 نفر در مناطق مختلف شهری و روستایی این شهرستان بصورت انفرادی و یا کارگاهی مشغول تولید پوشاک هستند.

او اظهار کرد: طرح ملی پوشاک روستایی درپنج استان از جمله استان اردبیل از سال 96 آغاز شده  که با پیگیری  و اقدامات انجام شده از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی و استانداری اردبیل، این طرح ملی آماده برای  اجرا می‌باشد.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.