به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجور صبح روز جمعه پس از حضور در پای صندوق اخذ رای در شعبه مصلای اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: مقدمات حضور توام با آرامش و امنیت مردم در پای صندوق‌های رای در هزار و ۲۹۵ شعبه در پنج حوزه انتخابیه و ۱۱ شهرستان استان اردبیل فراهم شده است.

وی بیان کرد: پس از تلاش شبانه روزی دست اندارکاران انتخاباتی در هیات نظارت و اجرایی، اقدامات لازم در سطح استان برای برگزاری انتخابات به شکل کامل در استان اردبیل آماده شد و اکنون زمینه حضور حماسه ساز مردم استان در این انتخابات فراهم شده است.

استاندار اردبیل اضافه کرد: با تمهید مقدمات، شرایطی فراهم شده تا مردم استان بتوانند در این جشن ملی حضور خوبی داشته باشند و در تعیین سرنوشت آینده خود، استان و کشور سهیم شده و مشارکت کنند.

وی مجلس را نمادی از حضور مردم در سیاست‌گذاری و تدوین قوانین و نظارت بر عملکرد مسئولان دانست و از مردم استان خواست تا از همین لحظات اولیه اخذ رای، در پای صندوق‌ها حاضر شده و به نامزد مورد نظر خود رای دهند.

بهنامجو با اشاره به آغاز انتخابات از ساعت هشت صبح امروز گفت: انتخابات در زمان قانونی و مقرر برگزار می‌شود و در صورت تمدید، آمادگی برای ادامه فرایند اخذ آرای مردم فراهم شده است.

وی بیان کرد: این انتخابات در فضایی که کشور ما تحت تحریم‌های شدید کشورهای خارجی قرار دارد، یکی از نمادهای پشتیبانی از نظام محسوب می‌شود و حضور پرشور مردم در آن یکی از انتقام‌های سخت از دشمنان را رقم خواهد زد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در پنج حوزه انتخاباتی استان اردبیل آغاز شده و ۸۵ نامزد انتخاباتی وارد آخرین مرحله رقابت برای به دست آوردن هفت کرسی مجلس شورای اسلامی شده‌اند.

یکهزار و ۲۹۵ شعبه اخذ رای در استان  استقرار یافته که از این تعداد، ۸۶۴ شعبه ثابت و ۴۳۱ شعبه سیار بوده و ۵۵۰ شعبه اخذ رای در شهرها و ۷۴۵ شعبه نیز در روستاهای استان دایر شده است.

به گفته بهروز ندایی معاون سیاسی و امنیتی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل، بیش از ۲۰ هزار نفر اعم از اعضای هیات‌های اجرایی، نظارت، بازرسی، نیروهای انتظامی و امنیتی در برگزاری انتخابات مشارکت دارند.

۸۵ نامزد در پنج حوزه انتخاباتی شامل ۱۱ زن و ۷۴ مرد در پنج حوزه انتخابیه استان اردبیل در حال رقابت هستند که مردم هفت نماینده خود را از میان آنها انتخاب خواهند کرد.

در مجموع ۹۷۴ هزار نفر در استان  واجد شرایط رای دادن هستند که ۵۱ درصد آنها مرد و ۴۹ درصد زن بوده و  ۴۸ هزار و ۹۰۰ نفر از این تعداد رای اولی هستند.

استان اردبیل دارای پنج حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین با سه نماینده، حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز با یک نماینده، حوزه انتخابیه خلخال و کوثر با یک نماینده، حوزه انتخابیه مشگین‌شهر با یک نماینده و گرمی مغان با یک نماینده  بوده و در مجموع هفت نماینده در خانه ملت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.