این گزارش‌ها حاکیست که از همان شروع رای گیری در برخی از شعب  صف‌های  مردمی تشکیل یافته  و روند اخذ آرا با آرامش در جریان است.

بهروز ندایی رییس ستاد انتخابات استان اردبیل نیز از ازدحام در برخی از شعب اخذ رای استان خبر داده و بیان کرد: در همان ساعت نخستین رای گیری ۱۰ هزار رای در سامانه  استانی ثبت شده و استقبال مردم از انتخابات مطلوب پیش بینی می‌شود.

وی از شهروندان استان خواست  تا در همان ساعت های نخستین رای گیری در انتخابات شرکت کرده و ان را به ساعت های پایانی موکول نکنند.

ندایی اضافه کرد: در صورت نیاز به تمدید زمان انتخابات ساعت اخذ رای با اعلام وزارت کشور تمدید خواهد شد.

یک‌هزار و ۲۹۵ شعبه اخذ رای در استان  دایر شده که  که از این تعداد، ۸۶۴ شعبه ثابت و ۴۳۱ شعبه سیار می‌باشد، همچنین  ۵۵۰ شعبه اخذ رای در شهر و ۷۴۵ شعبه هم در روستاها دایر می‌باشد.

 بیش از ۲۰ هزار نفر اعم از اعضای هیات‌های اجرایی، نظارت، بارزسی،  نیروهای انتظامی و امنیتی در برگزاری انتخابات مشارکت خواهند داشت.

 ۸۵ نامزد در پنج حوزه انتخاباتی شامل  ۱۱ زن و ۷۴ مرد در حال رقابت بوده و مردم هفت نماینده خود را از میان آنها انتخاب خواهند کرد.

در مجموع ۹۷۴ هزار نفر در استان  واجد شرایط رای دادن هستند که ۵۱ درصد آنها مردان و ۴۹ درصد بانوان هستند، ۴۸ هزار و ۹۰۰  نفر از این تعداد رای اولی‌ها هستند که برای نخستین بار در انتخابات شرکت خواهند کرد.

استان اردبیل دارای پنج حوزه انتخابیه اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین با ۳نماینده ، پارس اباد ، بیله سوار و اصلاندوز با یک نماینده ، خلخال و کوثر با یک نماینده ، مشگین شهر با یک نماینده و گرمی مغان با یک نماینده  و در مجموع هفت نماینده می‌باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.