فرامرز فرض الله‌پور روز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: در حالی که در  ۳۰ روز بهمن ماه امسال ۷۰.۹ میلیمتر برف در این شهر باریده میانگین بارندگی خلخال در بلند مدت ۳۳ سال گذشته‌از۳۷ میلیمتر فراتر نرفته است.

وی  از افزایش میزان بارندگی‌های بهمن ماه امسال در مقایسه با دومین ماه زمستان سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در حالی که مجموع بارندگی  بهمن سال گذشته ۶۵.۵ میلیمتر بوده این میزان به ۷۰.۹ میلیمتر دربهمن ماه امسال رسیده که حکایت از افزایش ۷.۶ درصدی دارد.

او با بیان اینکه مجموع بارندگی‌های برف بر اساس میلیمتر گزارش می‌شود، اظهارکرد: از روز ۱۹ بهمن ماه تا ۳۰ این ماه و در طول ۱۱ روز ۱۱۶ سانتیمتر برف در شهر خلخال باریده که این میزان  در ارتفاعات و مناطق کوهستانی این شهرستان چندین برابر این گزارش شد.

فرض الله‌پور گفت:بارش این حجم از برف و بدنبال آن حاکمیت سامانه کم فشار در منطقه دمای هوای این شهر را تا ۲۶ درجه زیر صفر کاهش داد که این شدت از سرما نیز در طول چند سال گذشته در خلخال بی‌سابقه است .

رییس اداره هواشناسی خلخال با بیان اینکه امشب و فردا آسمان خلخال نیمه ابری بوده و تا روز دوشنبه هفته آینده دوارم خواهد داشت اظهار داشت: از روز سه‌شنبه با ورود سامانه جدید بارشی شاهد بارندگی‌های جدید دراین منطقه خواهیم شد.

وی از افزایش دمای هوای این شهر خبر داد و گفت:حداقل دمای هوای صبح امروز این شهر به صفر درجه رسید که در مقایسه با حداقل دمای  روز قبل  ۹ درجه افزایش نشان می‌دهد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.