به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم رحیمی در دوره آموزشی کار با زیرسامانه‌های ثبت شکایت و دادرسی سامانه جامع روابط کار ویژه استان‌های غرب کشور عنوان کرد: الکترونیکی شدن فرایندها یکی از مهمترین رویکردهای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل در ارائه خدمات به جامعه کار و تولید است.

وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه و نرم افزار نیازمند فراهم بودن بسترها و سخت افزارهای مناسب است، گفت: بهره مندی اداره کل و شهرستان‌ها از سیستم‌های سخت افزاری به روز و اتصال به خطوط اینترنت پر سرعت فیبر نوری و ارتقای پهنای باند اینترنت شهرستان‌ها از اقدامات لازم جهت راه اندازی سامانه جامع روابط کار بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با عنوان اینکه الکترونیکی شدن فرایندها قطعاً شفافیت را به دنبال خواهد داشت، گفت: با توجه به مسیر جهانی و گستره تکنولوژی احساس می‌شود ارائه خدمات دولتی نیز بیشتر به این سمت پیش برود.

وی از اردبیل به عنوان استان پیشگام کشور در الکترونیکی کردن فرایندهای حوزه کار نام برد و ادامه داد: بایگانی الکترونیکی پرونده‌ها و تسهیل فرایند فراخوانی و داشتن منابع اطلاعاتی از وضعیت نیروی کار استان از مؤلفه‌های اصلی این سامانه جهت صیانت از نیروی کار است.

رحیمی یادآور شد: صرفه جویی در زمان و منابع از دیگر مزیت‌های ثبت الکترونیکی شکایات کارگری و کارفرمایی و فرایند ابلاغ آرا است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل عنوان کرد: در حال حاضر ۱۵ هیأت تشخیص و پنج هیأت حل اختلاف وظیفه رسیدگی به شکایات و تجدید نظر خواهی جامعه کارگری و کارفرمایی استان را بر عهده دارند.

وی افزود: در ۱۰ ماه سال جاری تعداد دادخواست‌های واصله به هیأت‌های تشخیص ۵ هزار و ۲۰۰ فقره است که ۵۰ درصد این آرا جهت بررسی مجدد و تجدید نظرخواهی طرفین دعوی در مراجع حل اختلاف استان رسیدگی شده است.

رحیمی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد کل آرای صادره مراجع حل اختلاف استان اردبیل به صورت سازشی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1358670
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.