بهزاد ستاری روز سه شنبه در گفتگو  در جریان بازدید رییس  دبیرخانه ستاد مدیریت بحران بهزیستی از  شهرستان خلخال افزود: در حالی که پیش از این سقف کمک‌های مالی بلاعوض برای احداث مسکن برای این خانواده‌ها  300 میلیون ریال بود این مبلغ اخیرا به 600 میلیون ریال در مناطق شهری و 360 میلیون ریال در مناطق روستایی  افزایش یافته است.

او اظهار کرد: در صورت اقدام به احداث مسکن از سوی هرکدام از خانوارهای دارای فرزندان معلول در مناطق مختلف استان همچنین  600 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پ از سوی بنیاد مسکن به آنها چرداخت شده و از مزایای انشعاب رایگان آب،برق وگاز بهره‌مند می‌شوند .

وی با بیان اینکه ارزیابی میزان خسارات وارده  برف به واحدهای مسکونی مدجویان بهزیستیخلخال در حال انجام است، افزود: میزان کمک مالی براساس ارزیابی صورت گرفته خواهد بود.

 ستاری گزارشی از فعالیت ستاد بحران بهزیستی استان در چند روز گذشته ارایه کرد و افزود :فضاهای لازم و مناسب برای جابه‌جایی مراکز و اسکان بیماران روانی ، معلولان و سالمندان در مواقع بحران پیش‌بینی و موادغذایی و اقلام اولیه  ضروری تهیه و در انبار مرکزی نگهداری می‌شود.

مدیرکل بهزیستی تعداد افراد تحت پوشش بهزیستی شهرستان خلخال را چهار هزار نفر اعلام کرد و افزود : از این تعداد نزدیک به 2 هزار نفر  مستمری‌بگیر بوده و نیمی از آنها ساکن مناطق روستایی  هستند .

وی با اشاره به نیاز اداره بهزیستی خلخال به یک دستگاه خودوی کمک‌دار برای امداد رسانی  به مددجویان تحت پوشش در مناطق روستایی این شهرستان و همچنین نیاز مالی بخش توانبخش این اداره خواستار تامین اعتبارات لازم  شد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.