مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل روز سه‌شنبه گفت: در این همایش ملی که با حضور معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، از مدیرعامل شرکت سیمان آرتا اردبیل تجلیل شد.

سعید شهند با اشاره به اینکه رعایت استانداردهای زیست محیطی، ایجاد سیستم پایش لحظه‌ای، ایمنی بهداشت و محیط‌زیست و استقرار نظام مدیریت سبز برخی از شاخص انتخاب صنایع سبز است، افزود: شرکت سیمان آرتا اردبیل با رعایت شاخص‌های زیست محیطی به عنوان صنعت سبز شناخته شد.

وی همچنین با اشاره به شناسایی ۱۷ واحد آلاینده محیط زیست در استان اردبیل اظهارداشت: ۹ واحد منجر به آلایندگی هوا بوده و مشمول پرداخت عوارض آلایندگی شده‌اند.

وی بخش عمده آلودگی هوا در استان اردبیل را ناشی از فعالیت صنایع دانست و افزود: بیشتر آلایندگی‌ها از سوی کارخانه‌های آسفالت ، شن و ماسه و سیمان صورت می گیرد که برای جلوگیری از این آلایندگی‌ها هماهنگی‌های لازم با صاحبان صنایع انجام گرفته و امید است با همکاری یکدیگر بتوانیم از آن پیشگیری کنیم.
وی با اشاره به پایش کیفی هوای محیط شهری اظهارداشت: ایستگاه تحقیق کیفی هوای محیط شهری در اردبیل بصورت آنلاین گزارش‌های آلایندگی را دریافت و اطلاع‌رسانی لازم را انجام می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.