به گزارش خبرنگار مهر، هاشم علایی پیش از ظهر شنبه در جلسه هم اندیشی با آزمایشگاه‌های همکار استاندارد اردبیل با اشاره به فعالیت ۲۸ آزمایشگاه همکار بخش خصوصی در استان اردبیل، تصریح کرد: آزمون فرآورده‌های غذایی، کالیبراسیون، مصالح ساختمانی، خودروهای دوگانه سوز، اندازه شناسی قانونی، سلولزی، پلیمری و همچنین بازرسی و نمونه برداری از مراکز تولید، توزیع و عرضه کالا و همچنین ارائه خدمات مربوط به بازرسی فنی مخازن CNG و آسانسورهای برقی با نظارت اداره کل به شرکت‌های بازرسی و آزمایشگاه‌های تأیید صلاحیت شده واگذار شده است.

وی افزود: این واگذاری‌ها با هدف اشتغال زایی در استان انجام شده است و تعداد ۱۴۰ نفر به طور مستقیم در این بخش‌ها فعالیت دارند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل یادآور شد: تعداد دو شرکت بازرسی و نمونه برداری و دو شرکت بازرسی فنی در زمینه بازرسی آسانسورهای برقی در اردبیل مشغول به فعالیت هستند.

علایی یادآور شد: پنج مرکز آموزشی همکار نیز با اشتغال زایی بالغ بر ۲۰ نفر از تحصیلکرده‌های استان در زمینه آموزش مدیران کنترل کیفیت، کارکنان، کارشناسان، دانشجویان و… تأئید صلاحت شده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت علمی دانشگاه‌های استان، افزود: به منظور هم افزایی در زمینه‌های علمی و تحصیلی اساتید و دانشگاهیان در حوزه تدوین استانداردهای ملی و بین المللی و نظارت بر اجرای استاندارد، ۳۴ نفر از اعضای هیئت علمی، اساتید دانشگاه‌ها و اشخاص حقیقی در زمینه‌های اندازه شناسی، خوراک و فراورده‌های کشاورزی، خودرو و نیروی محرکه، محیط زیست و مدیریت کیفیت توانستند پروانه کارشناس استاندارد را دریافت کنند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقت صنعتی استان اردبیل ادامه داد: آزمایشگاه‌ها و مراکز آموزشی همکار بخش خصوصی در طول سال توسط اداره کل مورد نظارت قرار گرفته و در صورت پایان یافتن مدت اعتبار تأئید صلاحیت آن‌ها، موضوع در کمیته فنی تأیید صلاحیت مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به مدارک و مستندات در کمیته مربوطه رأی به تمدید یا ابطال پروانه آن‌ها داده می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.