به گزارش ایرنا ، محمد کرمانی‌نژاد در آیین افتتاح این طرح‌ها که همزمان با افتتاح کارخانه تولید سرکه و قطران مشگین‌شهر انجام شد، گفت: برای راه‌اندازی طرح‌های یاد شده  هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت تسهیلات مالی از محل صندوق کارآفرینی امید هزینه شده است.

 وی بیان کرد: از ابتدای سال گذشته ۱۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی در مناطق روستایی و عشایری مصوب شده که تاکنون ۱۲۰ هزار میلیارد ریال از این مبلغ تخصیص داده شده است.

به گفته وی ،  با راه‌اندازی طرح‌های مختلف بیش از ۷۶ هزار شغل پایدار در مناطق مختلف کشور ایجاد شده است.

کرمانی‌نژاد افزود: در استان اردبیل نیز از سال گذشته ۷۶۰ میلیارد ریال از محل صندوق جهت ۷۳۳ طرح تسهیلات پرداخت شده و برای هزار و ۵۰ نفر ایجاد اشتغال شده است.

 وی  گفت: برای راه‌اندازی کارخانه تولید سرکه و قطران مشگین‌شهر نیز ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق پرداخت شده و این کارخانه یکی از واحدهای تولیدی دانش‌بنیان است که نقش اساسی در کاهش آلودگی محیط زیست خواهد داشت.

او افزود :خوراک این کارخانه برگ درختان و شاخه‌های هرس شده است که همواره توسط شهرداری‌ها  وباغداران آتش زده می‌شود.

 کرمانی‌نژاد اظهار کرد:  از این پس برگ‌های بادریز درختان مخصوصا در فصل پاییز و شاخ و برگ‌های بی‌مصرف و هرس شده درختان جمع‌آوری شده و در این کارخانه تبدیل به سه مواد مهم الکل، قطران و پودر زغال خواهد شد.

۷۱۱۷/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.