داود شایقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اجرا و تکمیل این پروژه‌ها زمینه ساز توسعه اقتصادی ، رونق تولید و اشتغالزایی در استان خواهد شد.

وی  با بیان اینکه سند توسعه شهرستان‌ها به عنوان نقشه راه در حال تدوین است و تا پایان امسال نهایی خواهد شد، گفت: در این سند برای شهرستان مشگین‌شهر طرح‌هایی با اولویت گردشگری، صنعت و معدن و همچنین بخش باغات پیش‌بینی شده است.

شایقی ادامه داد: سند آمایش استان اردبیل نیز با تایید کمیسیون آمایش کشور تا پایان امسال نهایی خواهد شد تا براساس این سند طرح‌های توسعه‌ای و برنامه‌ریزی به شکل مطلوب به پیش برود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: با تدبیر و پیگیری مسئولان استانی در سه سال اخیر منابع خوبی به استان اختصاص یافته که این مبالغ خارج از سهم بودجه‌ای مصوب سالانه است.

شایقی اظهارداشت: سالانه هشت هزار  میلیارد ریال منابع اعتباری به استان اختصاص می‌یابد که این منابع بیشتر صرف نگهداشت پروژه‌ها ، پرداخت طلب پیمانکاران و کارکنان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه  توزیع بودجه کشور بین استان‌ها براساس سرانه جمعیتی است افزود: رتبه و جایگاه استان  از نظر جمعیت بیست و سوم و  در توزیع اعتبارات بین استان‌ها نیز رتبه بیستم است.

شایقی از اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری مشگین شهر خبر داد و بیان کرد: در سفر رییس جمهوری این منابع در اختیار دستگاه‌های متولی قرار گرفت تا زیرساخت‌های گردشگری تکمیل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.