به گزارش خبرنگار مهر، علی رحمتی ظهر سه شنبه در بازدید از عملیات برف‌روبی گردنه الماس با بیان این که در ۲۴ ساعت گذشته ۵ هزار کیلومتر باند در محورهای اصلی، فرعی و روستایی برف‌روبی شد، اظهار کرد: با تلاش جهادی راهداران، همه محورهای استان باز است، اما به‌دلیل تداوم بارش برف و کولاک مقطعی شدید در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها، تردد در آنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

عضو شورای اداری استان اردبیل با اشاره به اینکه راهداران سخت‌ کوش خلخال با همه توان در حال برف‌ روبی و بازگشایی محور خلخال - اسالم هستند، افزود: با آغاز بارش برف، عملیات برف‌روبی و نمک‌ پاشی سطح جاده از سوی راهداران مستقر در راهدارخانه‌ها انجام شده و رانندگان باید با توجه به شرایط جوی استان، وسایل و تجهیزات زمستانی به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر به همراه داشته باشند.

دبیر کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با اشاره به امدادرسانی راهداران به خودروهای گرفتار شده در برف، تصریح کرد: ۱۱۰ اکیپ راهداری با ۲۸۶ دستگاه ماشین‌آلات و ۴۳۵ نفر نیروی انسانی در راهدارخانه‌ها، گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل مستقر هستند و با همه توان آماده خدمت‌رسانی به مردم و مسافران عزیز هستند.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل با اشاره به استقرار اکیپ‌های راهداری در گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰ هزار تن ماسه و نمک در انبارها و راهدارخانه‌ها برای بازگشایی محورها ذخیره شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل از مردم و مسافران خواست خودروی خود را به تجهیزات زمستانی، به‌ویژه زنجیرچرخ مجهز کرده، از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و قبل از سفر حتماً با سامانه ۱۴۱ تماس گرفته و از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.