علی رحمتی روز یکشنبه در بازدید از گردنه حیران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تمام راه‌های اصلی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد، افزود: راهداران تلاش می‌کنند تا راه‌های ارتباطی روستاهای مسدود شده را امروز بازگشایی کنند و به احتمال زیاد از فردا راه‌های ارتباطی تمامی روستاهای استان باز خواهد شد.

وی اظهار داشت: در پی بارش دیشب برف راه ارتباطی ۲۵۶ روستا در استان مسدود شده بود که با تلاش راهداران تاکنون راه ارتباطی ۷۸ بازگشایی شده و رفت و آمد در آنها در جریان است.

وی با اشاره به اینکه راه ارتباطی تمامی روستاهای شهرستان اردبیل باز است، بیان کرد: بیشتر روستاهایی که راه ارتباطی آنها مسدود می‌باشد در بخش موران گرمی واقع است. 

وی با تقدیر از همکاری تمامی دستگاههای اجرایی استان به ویژه مرزبانی اضافه کرد: بیشترین بارش برف در شمال استان و در شهرستان بیله‌سوار به میزان ۱۰ الی ۱۵ سانتیمتر گزارش شده است.

رحمتی همچنین با اشاره به نامساعد بودن شرایط جوی از شهروندان استان خواست تا از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت ضرورت با رعایت سرعت مطمئنه خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی از جمله زنجیرچرخ مجهز کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۲۸۶ دستگاه ماشین‌آلات راهداری استان با ۴۳۵ نیرو در قالب ۱۱۰ گروه در آماده‌باش کامل بوده و در ۱۳ راهدارخانه سیار و ثابت استان برای خدمات‌رسانی در مواقع نیاز مستقر هستند.

وی افزود: همچنین ۲۰ هزار تن شن و نمک خریداری شده و در انبارها و راهدارخانه‌ها استان برای استفاده در مواقع ضروری ذخیره‌سازی شده است.

وی از مردم خواست قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و یا با شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

استان اردبیل ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.
هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.