بهنام برزگر روز پنجشنبه افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار هنگام گشت و کنترل منطقه و جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز، موفق به دستگیری چهار نفر از متخلفان شکار غیرمجاز پرنده حمایت شده دراج شدند.

وی اظهار داشت: از این شکارچیان متخلف که در محدوده منطقه شکار ممنوع نوار مرزی بیله سوار و همچنین اراضی شرکت کشت و صنعت اقدام به شکار غیرمجاز پرندگان حمایت شده می کردند، 2 قبضه اسلحه شکاری تک لول، هشت عدد فشنگ پر و لاشه یک قطعه پرنده حمایت شده بومی دراج کشف و ضبط شد.

رییس نمایندگی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار بیان کرد: این افراد با تشکیل پرونده برای رسیدگی و طی مراحل قانونی  تحویل سیستم قضایی شدند.

برزگر از مردم و علاقه‌مندان خواست در صورت مشاهده هرگونه شکار و صید غیرمجاز، آتش‌سوزی، قطع درختان ، تخریب و آلودگی محیط زیست مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰، یا تلفن ادارات شهرستان‌ها اطلاع دهند. 

شهرستان بیله سوار به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه، شرایط اقلیمی مناسب و همچنین وجود اراضی وسیع کشاورزی و مرتعی و منابع آبی منشعب از رود ارس و رودخانه مرزی بالهارود، زیستگاه انواع پرندگان و پستانداران وحشی، عادی و حمایت شده می‌باشد که در سال‌های اخیر با انجام گشت و کنترل‌های منظم و تدابیر ویژه حفاظتی وضعیت جمعیتی انواع گونه‌های جانوری در این منطقه رو به بهبودی می‌باشد.

شهرستان بیله‌سوار در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل در مجاورت جمهوری آذربایجان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.