رضا شیرین زاده روز پنجشنبه گفت: تجهیزات ایمنی اتوبوس های مسافربری در استان در یک لیست با بیش از ۲۰ مورد توسط مدیران فنی شرکت های حمل و نقل به صورت دقیق و مستمر کنترل می شود.

وی افزود: سامانه سپهتن بر روی کلیه ناوگان عمومی مسافربری اتوبوسی استان نصب شده تا دستگاههای متولی ازجمله شرکت ارائه دهنده خدمت لحظه به لحظه حرکت وسیله نقلیه را شبانه روز به طور آنلاین کنترل کنند.

وی اظهار داشت: هر گونه کوتاهی، ضعف رسیدگی و عدم نظارت شرکت ها نسبت به عملکرد کارکنان و ناوگان مسافربری قابل قبول نبوده و اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان اردبیل با متخلفان برخورد قانونی و قاطع خواهد کرد.

او با بیان اینکه به منظور رعایت حقوق مسافران و رفاه حال مردم نظارت‌ برعملکرد شرکت‌های مسافربری و رانندگان تشدید شده است، اضافه کرد: اطلاعات مربوط به شماره تماس شرکت مسافربری، پلیس راه و سازمان راهداری جهت رسیدگی به درخواست ها و شکایات مسافران در داخل اتوبوس های درحال حرکت در چهار نقطه نصب شده است.

شیرین زاده بیان کرد: تیم‌های نظارت به نرخ کرایه، مراحل تهیه بلیط، تاخیر در حرکت ناوگان ها، کنترل فنی ناوگان ها، ارائه مناسب خدمات در مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین راهی، زمان بندی سفر و همچنین نحوه برخورد راننده با مسافران به طور محسوس و نامحسوس نظارت می کنند.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: رانندگان پرتلاش باید برنامه ریزی های لازم را برای زمان و مکان مناسب جهت پیاده کردن مسافران برای ادای فرائض دینی و  اقامه نماز به عمل آورده و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۵۹ شرکت حمل و نقل مسافر و هزار و ۱۸۰ دستگاه ناوگان عمومی مسافربری در استان اردبیل افزود: از این تعداد ۵۷۱ دستگاه سواری، ۳۶۸ دستگاه اتوبوس و ۲۴۱ دستگاه نیز مینی بوس می‌باشد.
h, همچنین از فعالیت ۱۴ هزار و ۱۷۱ نفر راننده در استان اردبیل خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ راننده در بخش حمل و نقل مسافر به مردم ارائه خدمات می‌کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی های انجام شده ناوگان حمل و نقل عمومی استان اردبیل کمترین میزان تخلفات و تلفات را دارد، اضافه کرد: هموطنان و مسافران می‌توانند هرگونه شکایت خود از عملکرد رانندگان و شرکت‌ها را از طریق سامانه ۱۴۱ و یا با مراجعه حضوری به دفتر مدیریت پایانه اطلاع دهند تا در کمترین زمان به تخلفات آنها رسیدگی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.