به گزارش ایرنا ،علی نباتی روز چهارشنبه در جلسه کمیته نظارت بر فرایند کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی خلخال افزود: در حالی که قیمت گوشت قرمز زنده در میدان دواب ۲۵۰ هزار ریال برای هرکیلو بوده و با احتساب هزینه‌های فراوری آن در کشتارگاه ،حمل و نقل باید به قیمت ۵۰۰ الی ۵۵۰ هزار ریال به مردم فروخته شود در حال حاضر این گوشت در قصابی‌ها  به دست‌کم  ۷۵۰ هزار ریال به مشتریان عرضه می‌شود .

او اظهار کرد: علاوه براین فروش و عرضه چند نرخی گوشت قرمز در خلخال از سوی قصابی‌ها نوعی تخلف محسوب و باید موضوع از طریق بازرسان اداره صنعت ،معدن وتجارت، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی پیگیری و با متخلفان برخورد شود.

رییس کمیته نظارت بر فرایند کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم خلخال گفت:در برخی مواقع با اینکه نرخ فروش گوشت در مغازه های قصابی ۶۲۰ هزار ریال درج و در معرض دید مردم قرار گرفته اما فر وشندگان به بهانه گوشت دام جوان ، پیر و یا شیرده  آن را به مشتری  به نرخ ۷۵۰ تا  ۸۰۰ هزار ریال نیز ارایه میکنند که این کار تخلف و خلاف قانون است .

وی با بیان اینکه برخی افزایش قیمت در بازار ناشی از تورم در سطح کلان کشوری است، اظهار کرد: با این حال همه دست‌اندرکاران تنظیم بازار موظف به افزایش بازرسی و نظارت  در جهت پیشگیری از هرگونه افزایش خودسرانه نرخ کالا وخدمات در آستانه نوروز هستند .

وی گفت: در صورت نیاز اداره صنایع ، معادن و تجارت و  اتاق اصناف این شهرستان نسبت به راه‌اندازی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا جهت رفاه حال مردم و همچنین توزیع میوه شب عید در مناطق در دسترس مردم تلاش کنند.

دادستان خلخال حذف نام شکر را از لیست کالاهای ضروری مردم در روزهای اخیر به ضرر جامعه دانست و افزود: با افزایش چند برابری قیمت شکر دربازار قیمت سایر کالاها نیز افزایش یافته  است .

در این جلسه حجت مددی ریس اتاق اصناف خلخال نیز گفت:با افزایش قیمت شکر در بازار از ۴۰ هزار ریال به ۱۱۰ هزار ریال در هرکیلو قیمت سایر کالاها نیز فزایش یافته است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.