این اداره کل افزود:  همچنین با توجه به احتمال وقوع بهمن در جاده‌های کوهستانی شهروندان استان از تردد و توقف غیرضروری در راه‌های کوهستانی اجتناب کنند.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل نیز  اعلام کرد که امروز دمای هوا 3 تا 5 درجه افزایش یافته اما امشب و صبح فردا  در مناطق مرکزی و جنوبی استان همچنان یخبندان و دمای زیر صفر تداوم دارد.

بنا پیش‌بینی هواشناسی  روز چهارشنبه به دلیل عبور موج ضعیفی از منطقه، آسمان استان نیمه ابری تا ابری شده که تنها در مناطق کوهستانی و ارتفاعات (به ویژه دامنه‌های کوه سبلان) بارش خفیف احتمال می رود. 
همچنین  برای روز پنجشنبه شرایط جوی در سطح استان پایدار و آسمانی  صاف تا نیمه ابری پیش بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل پیش‌بینی کرد که  از امروز تا جمعه شب با توجه به تقویت مرکز کم فشار بر روی دریای خزر، وزش باد جنوبی (گاهی با سرعت تند تا نسبتاً شدید) در اغلب مناطق بویژه نواحی مرکزی و جنوبی استان انتظار می رود باعث ایجاد کولاک برف در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی و برفگیر خواهد شد.

 از عصر جمعه با ورود سامانه ناپایدار جوی به منطقه، ضمن وزش باد تند و افزایش ابر، دمای هوا بتدریج کاهش یافته و طی روزهای شنبه و یکشنبه در بیشتر مناطق استان بارش باران و برف پیش‌بینی می شود، این سامانه بارشی تا ظهر یکشنبه در استان فعال خواهد بود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.