سرهنگ سیدمحمد صفوی روز یکشنبه اعلام کرد: برغم بارش برف در حال حاضر تمام راه‌های ارتباطی استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

او اظهارداشت: عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی راه‌ها نیز با تلاش راهداران سخت‌کوش استان ادامه داشته و برخی گردنه‌های استان کولاک مقطعی برف و یخبندان دارند.

وی افزود: با تلاش مجموعه پلیس راه استان اردبیل از شب گذشته تاکنون به ۲۴۲ نفر از رانندگان و سرنشنیان خودروهای گرفتار در برف و کولاک در گردنه‌ها و محورهای کوهستانی  استان امدادرسانی شده است.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اردبیل تصریح‌کرد: با توجه به کولاک مقطعی برف در گردنه‌ها و محورهای کوهستانی و یخ‌زدگی مقطعی سطح راه، رانندگان فاصله طولی را از وسایط نقلیه جلویی را حفظ و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و تا پایداری شرایط جوی و خاتمه بارش برف، تا حد امکان از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و در صورت لزوم تجهیزات ایمنی زمستانی بویژه زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.
هشت گردنه سخت گذر به نام‌های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسلام‌آباد در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.
اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود از نقاط سردسیر ایران محسوب می‌شود و از وضعیت جوی بسیار متغیر برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.