شهرام رسولی روز یکشنبه در جلسه شورای راهبردی جمعیت اردبیل افزود: اکنون میانگین طلاق در استان اردبیل 2.6در هزار است که این آمار در کشور2.2 در هزار است.

وی با بیان اینکه در کنار کاهش زاد و ولد جمعیت سالمندی این استان نیز در حال افزایش می‌باشد، افزود: پیش بینی شده تا ۲۰ سال آینده آمار سالمندان استان از حدود ۱۰۰ هزار نفر کنونی به ۳۵۰ هزار نفر برسد.

رسولی اضافه کرد: از نظر میانگین و هرم سنی، جمعیت استان به سمت پیری در حال حرکت بوده و برای جلوگیری از این آسیب باید تدابیری جدی اتخاذ شود.

به گفته وی، میزان ازدواج در این استان ۸ در هزار، ولادت ۱۷.۴در هزار و فوتی هم ۵.۴ در هزار در سال جاری است .

او به ثبت وقایع تولد و فوت در استان اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته ثبت وقایع با تاخیر صورت می‌گرفت ولی در حال حاضر ثبت این وقایع در ۱۵ روز اول انجام می شود.

مدیرکل ثبت و احوال استان اردبیل در باره صدور کارت ملی هوشمند گفت: دریافت کارت هوشمند ملی الزامی است و تاکنون ۸۶ درصد مردم این استان کارت هوشمند ملی دریافت کردند.

رسولی  افزود: تا آذرماه امسال کارت هوشمند ملی ۸۵ درصد واجدان شرایط صادر شده و با توجه به ارائه خدمات توسط دستگاه‌های اجرایی از طریق کارت هوشمند ملی شهروندان باید نسبت به دریافت آن اقدام نمایند تا در خدمات دستگاه‌های اجرایی با مشکل مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۵ دفتر پیشخوان در استان به منظور دسترسی آسان مردم ارائه خدمات می‌نمایند، گفت: ارائه خدمات بموقع  و کاهش زمان حضور مردم در ادارات و دفاتر پیشخوان از برنامه‌های مدنظر ثبت احوال بوده و در حال حاضر شناسنامه در کمتر از ۴۸ ساعت و بصورت روزانه صادر می‌شود.

رسولی با اشاره به میزان زاد و ولد در استان افزود: امسال ۹۹.۹ درصد ولادت‌های استان در مهلت قانونی ۱۵ روزه ثبت می‌شوند که از میانگین کشوری بالا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.