قاسم رحیمی روز چهارشنبه در بازدید از طرح‌های اشتغال روستایی خلخال افزود: تسهیلات اشتغال‌زای روستایی و عشایری در سه حوزه ایجادی جدید، توسعه‌ای و سرمایه در گردش برای متقاضیان قابل پرداخت است.

او گفت: ۶۰ درصد این تسهیلات برای طرح‌های نوع جدید، ۳۲ درصد برای طرح‌های توسعه و هشت درصد نیز برای طرح‌های متقاضی سرمایه در گردش پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهارداشت: تشدید نظارت بر طرح‌های بهره‌مند از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری جهت جلوگیری و برخورد با هرگونه انحراف ادامه دارد.

وی تشریح‌کرد: ضرورت دارد انعطاف لازم در نظارت بر طرح‌های اشتغال‌زا با توجه به مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت مواد اولیه در مرحله پرداخت این تسهیلات مدنظر قرار گرفته شود.

قاسمی گفت: بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی دخیل در این طرح بر اساس ضوابط و آیین‌نامه‌های قانون حمایت از توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری نظارت مستمر از طرح‌های بهره‌مند از تسهیلات داشته باشند.

رحیمی اظهارداشت: در ۹ ماه سال جاری ۱۹۲ مورد نظارت بر تعاونی‌های فعال شهرستان اردبیل توسط کارشناسان حوزه تعاون انجام شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل همچنین افزود: کارگاه تولید البسه یک‌بار مصرف بیمارستانی در خلخال یکی از طرح‌های موفق اشتغال روستایی است که توانسته با تسهیلات کم دست به کاری بزرگ در زمینه اقتصاد و اشتغال روستایی بزند.

وی گفت: این طرح با بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال روستایی به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات اشتغال روستایی تامین‌کننده البسه بیمارستانی شهر رشت و استان‌های همجوار است.

او در ادامه از طرح گردشگری و اقامتی مجموعه قصرهای چوبی برادران شاد در منطقه ازناو خلخال بازدید کرد و افزود: این طرح با بهره‌مندی از ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی احداث شده و فاز دوم مجموعه پذیرایی و تالار آن نیز با اخذ تسهیلات از طریق بانک سینا در مراحل پایانی آماده‌سازی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل اظهارامیدواری کرد با احداث پل معلق توسط شرکت تعاونی شادی‌گستر خلخال گردشگری این شهرستان متحول شود.

وی  با اشاره به در حال اجرا بودن چند طرح بزرگ گردشگری با استفاده از تسهیلات اعتباری اشتغال و توسعه روستایی از جمله هتل ۵ ستاره ازناو ،پل معلق ،قصرهای چوبی وچندین طرح بزرگ دیگر گفت: رویکرد گردشگری خلخال در سال‌های آینده اقتصاد این شهرستان را متحول خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.