رضا شمس روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اراضی توسط اشخاص مختلف به صورت غیرقانونی تصرف، اشغال و حصارکشی شده بود و با حکم قضایی  رفع تصرف و این امر منجربه  آزادسازی  بیش ازسه هزار مترمربع با طول حدود 350 متر از مسیل‌های منتهی به رودخانه طولش‌چای واقع در بخش مرکزی این شهرستان  شد.

وی گفت:  امسال با تشکیل ۱۷ مورد پرونده تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها ، مسیل‌ها و صدور حکم قضایی در دادگستری خلخال بیش از چهار هکتار از اراضی متصرف شده توسط افراد سودجو رفع تصرف شده است.

به گفته وی ،  با توجه به تشکیل پرونده در دادگاه با صدورحکم قضایی بزودی سه هکتار دیگر از اراضی تصرف شده ملی واقع در حریم و بستر رودخانه‌های این شهرستان نیز رفع تصرف و آزاد خواهد شد.

وی به تشدید برخورد با متجاوزان به حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های این شهرستان اشاره کرد و افزود: اشخاصی که اقدام به تصرف غیرقانونی تصرف اراضی واقع در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها می‌کنند، پس از ۲ بار اخطار کتبی و پایان مهلت مقرر به مراجع قضایی شهرستان معرفی می‌شوند.

او همچنین از لایروبی و پاکسازی رودخانه‌ها و مسیل آب‌های روان این شهرستان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: تاکنون بیش از یک سوم از مسیر رودخانه و آب‌های روان منتهی به خلخال لایروبی و پاکسازی شده است..

شمس در جلسه شورای حفاظت از منابع آب خلخال نیز بر اصلاح و بازسازی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر خلخال،لزوم تکمیل پرونده چاههای تامین کننده آب شرب شهری و روستایی، کنترل بیشتر تخلیه نخاله ساختمانی در حریم رودخانه‌ها ،جاده‌ها و منابع طبیعی، اصلاح تعدادی از تقاطع مسیل‌ها و خیابانهای داخل محدوده شهر توسط شهرداری، اولویت قرار دادن مسیل‌های منتهی به مراکز جمعیتی در اجرای سیل بند توسط منابع طبیعی تاکید کرد.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.