به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی اصغر مونسان در جلسه بهره برداری از طرح‌های این اداره کل گفت: تنوع تعداد واحدهای بوم‌گردی و نیز تنوع خدمات گردشگری به ویژه در زمینه طبیعت‌گردی، گردشگری سلامت موجب توسعه ظرفیت‌های گردشگری در کشور شده و باید این ظرفیت‌ها در کشورهای هدف نیز تبلیغ شود.

وی همچنین افزود: هم اکنون ۲ هزار و ۴۵۰ پروژه گردشگری با ۱۹ میلیون متر مربع فضای قابل استفاده و چهار هزار پروژه مرمت و بازسازی آثار تاریخی در دست اجرا است.

مونسان از صدور پنج هزار و ۲۰۰ موافقت اصولی گردشگری در دولت دوازدهم خبر داد و افزود: این امر نشان دهنده توجه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به صنعت گردشگری بوده و زمینه ساز توسعه گردشگری کشور در آینده است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ضرورت توجه به صنعت گردشگری برای ارتقای جایگاه این صنعت به رتبه اول و دوم در اقتصاد کشور اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری موجب توقف مهاجرت و حتی معکوس شدن آن می شود.

وی بیان کرد: افتتاح مداوم موزه‌های غیردولتی و ثبت زنجیره‌ای آثار تاریخی و طبیعی کشور از جمله جنگل‌های هیرکانی به طول ۸۵۰ کیلومتر در پنج استان و کویر لوت در فهرست آثار جهانی از اقدامات مهمی است که می تواند زمینه توسعه همه جانبه صنعت گردشگری را در ایران به دنبال داشته باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به تدوین سند توسعه گردشگری کشور و آغاز عملیات برای تصویب برش استانی این سند در استان‌های مختلف کشور افزود: در این سند برنامه عملیاتی و برند کشور در حوزه گردشگری کشور تدوین و مشخص شده است.

وی اعلام کرد: اردبیل به عنوان شهر گردشگرپذیر معرفی شده و ۲ شهر سرعین و مشگین‌شهر هم به زودی به عنوان شهرهای گردشگرپذیر معرفی می‌شود.

وی توجه به بازارهای هدف در کشورهای دیگر را گامی مهم در توسعه گردشگری دانست و ادامه داد: در این زمینه لغو روادید با کشور عمان  دستاورد مطلوب داشته و بر این اساس لغو روادید با کشور چین نیز دنبال می‌شود.

مونسان، با تاکید بر ادامه سیاست ثبت زنجیره‌ای آثار تاریخی در کشور اظهار کرد: با هدف تقویت گردشگری شهرها، پنج گروه گردشگری شهرها شامل شهر مستعد توسعه گردشگری، شهر متعهد به توسعه گردشگری، شهر گردشگرپذیر، شهر مقصد گردشگری و شهر دوستدار گردشگر تعریف شده است.

به گزارش ایرنا، در جریان سفر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور به استان اردبیل، ۲۹ پروژه گردشگری با سرمایه گذاری بالغ یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار جدید نیز برای توسعه میراث فرهنگی و گردشگری این استان ابلاغ شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در سفر خود به استان اردبیل پروژه ساماندهی بقعه شیخ کلخوران، منطقه نمونه گردشگری شورابیل، موزه صنایع دستی، دروازه عالی قاپو، هتل سارای و پل تمام شیشه‌ای هیر را افتتاح کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.