فریدون بابایی  روز دوشنبه در آیین معرفی شهردار جدید خلخال افزود: در این  سفر  همچنین سه طرح و پروژه عمرانی واقتصادی بزرگ این شهرستان افتتاح  می‌شود.

وی از سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری به این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در جریان این سفر کلنگ عملیات اجرایی چند طرح و پروژه بزرگ عمرانی و اقتصادی از جمله طرح توسعه کارخانه نئوپان بر زمین زده می‌شود .

او از سد بفراجرد به عنوان پروژه پیشران اقتصاد مقاومتی دولت در استان اردبیل یاد کرد و گفت: این  پروژه قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تنها  ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما از سال ۹۲  با توجه ویژه دولت پیشرفت فیزیکی آن تسریع شده و در چند روز آینده به بهره برداری می‌رسد.

بابایی  اظهار کرد: پروژه سد خانقاه بفراجرد خلخال با گنجایش ۶ میلیون متر مکعب آب با هدف تامین آب شرب شهر و بخش از کشاورزی خلخال  در ۳۰ سال آینده احداث و تاکنون  یک هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای آن هزینه شده است.

او گفت : همزمان با تکمیل  ساختمان سد بفراجرد عملیات اجرایی خطوط انتقال آب از سد  و احداث تصفیه خانه آب شرب خلخال با سرمایه گذاری ۶۰۰میلیارد ریالی بخش خصوصی با استفاده از روش بی او تی در حال اجرا بوده و تا پایان نیمه اول سال آینده  هر ۲  مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

فرماندار خلخال از نهایی شدن  احداث کارخانه فروسیلیس این شهرستان خبر داد و افزود:با امضای تفاهم‌نامه بین استاندار اردبیل وسرمایه‌گذار داخلی  هم‌اکنون مقدمات کار برای آغاز عملیات اجرایی  پروژه بزرگ صنعتی جنوب استان اردبیل با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریالی و اشتغال زایی هزارو ۵۰۰ نفر در حال فراهم شدن است.

وی در این جلسه با تقدیر از عملکرد ۲ ساله خانم جوادی شهردار سابق این شهر گفت: انتظار می‌رود شهردار جدید نیز در اجرای طرح‌های عمرانی به توسعه متوازن و مساوی خدمات شهری در مرکز وحاشیه شهر توجه داشته و نسبت به تامین منابع مالی با ایجاد منابع  محلی اقدام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.