در این مراسم که با حضور مسئولان اجرایی، نظامی،انتظامی و قضایی و همچنین جمع کثیری از اهالی مومن خلخال در محل مصلای آیت الله خامنه ای این شهر برگزار شد  حاضران با قرائت قرآن و مداحی برای این مرحوم از خداوند متعال طلب آمرزش کردند.

در این مراسم حجت الاسلام احمد شاد رییس اداره تبلیغات اسلامی خلخال با ارایه مطالبی در خصوص خدمات ارزنده وارزشمند آیت‌الله موسوی خلخالی به دین اسلام در زمان قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اگفت: این مجاهد ربانی در سال ۱۳۰۴ چشم به جهان گشوده  ودر سال ۱۳۲۰ عازم  شهر نجف عراق  شد و ۱۸ سال در این شهر مذهبی در خدمت اسلام و مسلمین بود و همچنین ایشان ۴۵ سال در تهران خدمات ارزنده‌ای به جهان اسلام کرد و پس از آن نیز از سال ۸۵ در ترویج دین در مشهد مقدس و توسعه حوزه‌های علمیه نقش اساسی داشت.

وی افزود: علمای دین مرزدارانی هستند که بر مرزهای اعتقادی و فقه جامعه در برابر شیطان به مرزداری می‌پردازند و آیت‌الله موسوی خلخالی نیز از آن دسته علمایی بود که زحمات زیادی برای تبلیغ و تبیین دین به ویژه فقه و اصول شیعه متحمل شد.

او اظهار داشت: دشمن به خوبی جایگاه عالم دینی را شناخته و چون صدها بار در طول تاریخ از علمای دینی ضربه خورده و طی فرآیند آگاه‌سازی مردم توسط علما، سیاست آنان ناقص مانده و به هدف نرسیده است، لذا صدها رسانه علیه علما تاسیس کردند.

وی افزود: آیت الله سید محمد مهدی خلخالی از اساتید برجسته فقه و اصول حوزه علمیه مشهد مقدس و از شاگردان مبرز آیت الله العظمی خویی بودند، ایشان مباحث اصولی و فقهی آیت الله خویی را به رشته تحریر در آورده‌اند و کتاب‌های مختلفی از جمله کتاب فقه الشیعه و حاکمیت در اسلام را تالیف کردند.

او گفت: ایشان با ‌آیت الله شهید شیخ مرتضی بروجردی و با بزرگانی چون حضرات آیات سیستانی، وحید خراسانی، میرزا علی فلسفی، میرزا جواد تبریزی، شهید صدر و سیدعلی شاهرودی هم دوره و هم درس بوده‌اند.

آیت‌الله حاج سید محمد مهدی موسوی خلخالی از اساتید فقه و اصول حوزه علمیه مشهد شامگاه شنبه ۳۰ آذر ماه در سن ۹۵ سالگی در مشهد مقدس به دیار ابدی شتافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.