ناصر عتباتی روز پنجشنبه در بازدید از کتابخانه مرکزی اردبیل به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و دادگستری استان اشاره کرد و افزود: در این زمینه از مطالعه کتاب به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های مورد استفاده در مجازات جایگزین حبس استفاده خواهد شد.

وی اظهارداشت: این تفاهم‌نامه همکاری در راستای فراهم کردن زمینه مطالعات برای آحاد جامعه و توسعه فکر و اندیشه و نیز افزایش معلومات عمومی و نیز اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین دادگستری و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل منعقد شد.

او یکی از مشکلات اصلی در بدنه جامعه را نداشتن فرهنگ مطالعه کتاب دانست و افزود: دستگاه‌های مرتبط باید همکاری لازم را برای ترویج فرهنگ مطالعه به عمل آورند.

وی بیان‌کرد: برنامه‌ریزی‌ها طوری باشد که کتاب‌خوانی جزو ضرورت‌های لاینفک زندگی همه شده و سطح آگاهی‌های جامعه در حوزه‌های مختلف با مطالعه کتاب افزایش یابد.

رییس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به اینکه افزایش سطح فرهنگی کتاب در جامعه موجب کم شدن آسیب‌های اجتماعی می‌شود، گفت: آرامشی که در سایه مطالعه کتاب برای انسان رقم می‌خورد غیرقابل انکار است و مسلما کتاب‌خوانی جامعه را به سوی امنیت و آرامش سوق داده و خشونت و بزهکاری‌های اجتماعی را در جامعه کاهش می‌دهد.

عتباتی گفت: کتابخانه‌ها یکی از فرهنگی‌ترین محیط در جامعه است و رفتار و کردار کارکنان این مجموعه نیز به عنوان الگوی فرهنگی برای مراجعه‌کنندگان می‌باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: از جمله اقداماتی که می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان موثر واقع شود ترویج و توسعه فرهنگ فاخر کتاب و کتاب‌خوانی است.

پروانه رضاقلیزاده با اشاره به ظرفیت دستگاه قضایی استان در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی افزود: همکاری دستگاه قضایی برای مجازات جایگزین زندان با مطالعه کتاب می‌تواند نقش موثری در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی باشد و از این طرح استقبال می‌کنیم.

وی با اعلام آمادگی کامل کتابخانه‌های عمومی استان برای توسعه همکاری‌ها با دستگاه قضایی استان اردبیل تشریح کرد: در این استان  ۸۰ باب کتابخانه نهادی و مشارکتی در حال فعالیت است که از این تعداد ۱۷ کتابخانه مشارکتی، ۶۳ باب کتابخانه نهادی و ۱۵ باب روستایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.