محمدرضا برادران روز چهارشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: امسال ۱۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ۳۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی جهت اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی ورزشی استان تخصیص یافته که حتی در صورت تخصیص کامل اعتبارات یاد شده این اعتبار جوابگوی نیاز مالی طرح‌های ورزشی شروع شده از سال‌های قبل نیست.

او اظهارداشت: همچنین پرداخت اعتبارات طرح‌های ورزشی بصورت اوراق خزانه مدت‌دار ۲ تا سه ساله موجب بی‌رغبتی پیمانکاران مجری این پروژه‌ها به شرکت در پیمان مناقصه و تمایل به اجرای پروژه‌های عمران ورزشی این استان شده است.

او گفت: در حالی که برای تکمیل پروژه‌های ورزشی شروع شده از سال‌های قبل خلخال از جمله احداث سالن‌های ورزشی روستاهای طولش و اندبیل ،اجرای چمن مصنوعی ورزشگاه پوریای ولی ،اجرای پروژه احداث زورخانه شهر و تکمیل سالن ورزشی خانه تکواندوی خلخال ۸۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، در سال جاری ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی برای تکمیل طرح‌های ورزشی این شهرستان منظور شده است.

برادران ، واگذاری پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره ورزشی استان به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با استفاده از قانون ماده ۲۷ را تنها راهکار مناسب برای تکمیل و راه‌اندازی اماکن ورزشی در حال ساخت نیمه‌کاره رها شده ذکر کرد.

وی گفت: در حالی که استخر شنای سرپوشیده دولتی فجر خلخال به علت نیاز به تعمیر از چهار سال پیش متوقف و تعطیل شده بود، اخیرا با استفاده از ظرفیت ماده ۲۷ کار تعمیرات این مکان ورزشی با برآورد هفت میلیارد ریال هزینه به شرط استفاده ۱۳ ساله سرمایه‌گذار بخش خصوصی به مجری بخش خصوصی واگذار شد و این استخر در حال تعمیر و آماده شدن برای راه‌اندازی مجدد است.

وی افزود: اجرای پروژه  احداث زورخانه در شهر خلخال تاکنون  ۲ بار به مناقصه گذاشته شده و مناقصه سوم نیز هم‌اکنون در حال انجام بوده و چنانچه این بار نیز هیچ پیمانکاری برای اجرای آن اعلام آمادگی نکند به ناچار با ترک تشریفات این پروژه اجرا خواهد شد.

وی گفت: در حالی که برای اجرا و تکمیل این پروژه ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، در حال حاضر از چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار منظور شده برای این طرح ورزشی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بصورت اوراق خزانه ۲ تا سه ساله  تخصیص یافته که در صورت اعلام آمادگی پیمانکار در مناقصه سوم عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: امسال بالاترین سقف اعتباری شهرستان از محل اعتبارات تملک دارایی‌های استان به پروژه‌های ورزشی این شهرستان اختصاص یافته است.

فریدون بابایی افزود: در حالی که میزان اعتبار تخصیصی از محل اعتبارات ملی سه برابر اعتبار استانی باید لحاظ شود، امسال ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار استانی به طرح‌های ورزشی تخصیص داده شده که در مقابل آن ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار ملی برای این شهرستان از سوی مرکز استان منظور شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.