ایرج اعتبار روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع مراجعات و ویزیت‌های مراجعان به مراکز درمانی خلخال، ۳۱۶ مورد شبه آنفلوآنزا ثبت شده که ۳۵ مورد آن تنفسی بوده و از این تعداد ۳۰ مورد نمونه‌گیری انجام و پنج نفر در آزمایش‌ها انجام شده مثبت به بیماری تشخیص داده شده است.

وی گفت: افراد بستری در این خصوص در بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال تحت مداوا بوده و با اقدامات انجام شده در خصوص اطلاع‌رسانی در تمام سطوح بیماری کنترل شده و در حال نزول است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال همچنین اظهارداشت: اهمیت پیشگیری و رعایت موازین بهداشتی با توجه به تراکم جمعیت، کمبود آگاهی بهداشتی،  جمعیت مهاجر، تعداد دانش‌آموزان و سردسیر بودن منطقه در زمینه آنفلوآنزا حائز توجه است.

اعتبار گفت: هیچ گونه مرگ ناشی از بیماری آنفلوآنزا در خلخال اتفاق نیفتاده و شایعات مربوط به مرگ ناشی از این بیماری در این شهرستان کذب و غیرواقع بوده و انتظار از افکار عمومی پرهیز از کسب خبر در زمینه این بیماری از طریق فضای مجازی است.

وی تشریح‌کرد: مردم باید هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به بیماری آنفلوآنزا در خلخال و اطلاعات کامل در زمینه این بیماری را از رسانه‌های جمعی و خبرگزاری‌های رسمی دریافت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.