مسعود امامی یگانه روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه‌های آرد این شهرستان افزود:  پایین  بودن کیفیت نان در تعدادی از نانوایی‌ها مورد اعتراض و آزردگی شهروندان بوده و دستگاه‌های مسوول در اردبیل به صورت جدی به بحث نان و تامین رضایت عمومی وارد شده‌اند.

وی بیان کرد: نظارت بر تولید نان با کیفیت بعنوان مهمترین محصول مصرفی مردم از  مرحله تولید و توزیع آرد، تخمیر ف عمل‌آوری و پخت نان مورد نظارت قرار خواهد گرفت تا مردم بر سر سفره نان با کیفیت و مطلوب داشته باشند.

وی بیان کرد: بحث آموزش نانوایی‌ها، نظارت بر بهداشت و  برخورد با تخلفات احتمالی نانوایی‌ها مورد توجه جدی قرار دارد و  در هفته‌های آتی نتیجه این اقدام قابل مشاهده خواهد بود.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه تنوع آرد مصرفی در این شهرستان یکی از دلایل و بهانه‌ها برای تولید نان با کیفیت کم از سوی برخی نانوایی‌ها بود، گفت: مقرر شده آرد یکسان در اختیار کارخانجات آرد قرار گرفته و تولید نان تنها با یک نوع آرد در شهرستان صورت گیرد.

سرپرست فرمانداری اردبیل تصریح کرد: عدم مهارت در تخمیر و پخت نان در برخی از نانوایی ها ، کم فروشی و عدم رعایت وزن استاندارد در تولید از جمله مشکلات اساسی در کاهش کیفیت نان می باشد.

۲ هزار و ۹۹۲ واحد نانوایی در استان اردبیل  فعالیت می‌کنند که  از این تعداد ۲ هزار و ۲۱۵ واحد سهمیه پز و ۷۷۷ واحد آزاد پز هستند.

شهرستان اردبیل بیشترین سهم از نانواییها استان را  دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.