علی یوسف‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با آسفالت لایه نخست این جاده به طول هزار و ۲۰۰ متر در حوزه سد گیوی و نصب و راه‌اندازی تجهیزات ایمنی راه از جمله گاردریل ،علائم راهنمایی و همچنین خط‌کشی این راه زیر ترافیک قرار گرفت.

او اظهارداشت: به علت ادامه بارندگی‌ها و نامساعد بودن شرایط جوی اجرای لایه دوم آسفالت در این پروژه منتفی و راه با یک لایه آسفالت افتتاح شد.

وی با بیان اینکه مسیر تازه‌احداث راه خلخال - کوثر در محدود سد گیوی از سال گذشته به علت رانش و ریزش کوه مسدود شده بود، گفت: به علت مسدود شدن این مسیر دسترسی به شهر گیوی و مناطق مختلف شهرستان کوثر از مسیرهای دیگری صورت می‌گرفت که فاصله و زمان مسافرت به شهرستان را افزایش داده بود.

او با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه در کمتر از یک سال از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اجرا شده ، افزود: برای راه‌سازی، ساخت ابنیه، پل‌ها، زیرسازی، روسازی  و آسفالت این مسیر تاکنون اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی از اجرای ۱۹ کیلومتر بزرگراه در مسیر اردبیل - سرچم و خلخال خبر داد و گفت: این پروژه آماده بهره‌برداری است و در جریان سفر رییس‌جمهوری به استان اردبیل افتتاح خواهد شد.

او با بیان اینکه ۹۰ کیلومتر از مسیر راه اردبیل - سرچم برای احداث بزرگراه مورد مطالعه است، اظهارداشت: ۵۵ کیلومتر از مسیر اردبیل - سرچم در ۲ قطعه ۳۰ و ۲۵ کیلومتری برای اجرای بزرگراه به پیمانکار واگذار شده که قطعه ۲۵ کیلومتری در در دست ساخت و اجرا بوده و عملیات اجرایی قطعه ۳۰ کیلومتری نیز بزودی آغاز می‌شود.

یوسف‌زاده با بیان اینکه همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به استان اردبیل ۱۰۰ کیلومتر راه تازه‌احداث در این استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، افزود: راه زمینی به عنوان اصلی‌ترین زیرساخت حمل و نقل در استان اردبیل است، به دلیل نبود راه‌های دریایی و همچنین محدودیت سفرهای هوایی در این استان، نقش عمده تبادلات کالا و نقل و انتقال مسافر را جاده‌ها ایفا می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.