باقر نریمانی روز سه‌شنبه در جلسه دادگاه سیار هشجین که در روستای نمهیل برگزار شد، افزود: با هدف ارتقای سطح خدمات قضایی به مردم منطقه دادگاه‌های سیار در روستاهای بخش خورش‌رستم به مرکزیت هشجین این شهرستان تشکیل می‌شود.

وی اظهارداشت: در این دادگاه‌های سیار ضمن رسیدگی به پرونده‌ها و صدوردستورات لازم سعی بر آن است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیدگی‌ به پرونده‌های قضایی انجام و احکام قضایی لازم نیز به موقع صادر شود.
او گفت: طبق ارشادات رئیس کل دادگستری استان اردبیل و در راستای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مناطق محروم روستایی و نیز تسریع در روند رسیدگی به شکایات مردمی و احقاق حقوق افراد کم‌بضاعت و محروم، دادگاه عمومی این بخش با هماهنگی‌های به عمل آمده و با حضور رئیس دادگاه ،فرمانده انتظامی هشجین  و فرمانده پلیس راه اردبیل - سرچم ، وکلای  حقوقی ،کارشناسان رسمی دادگستری و اعضای شورای اسلامی و دهیار روستا در این روستا تشکیل جلسه داد.

وی افزود: در خصوص احقاق حقوق عامه پیگیری‌های لازم از شورا، دهیاری ، روحانی محل و اهالی روستا انجام و تحقیقات محلی و معاینه محل همزمان نیز در محل تشکیل دادگاه سیار صورت می‌گیرد.

او بیان‌کرد: در راستای رعایت حال افراد کم‌بضاعت، اجرای کار کارشناسی ،مشاوره حقوقی از طریق وکلای حاضر و داوری در موارد لازم بصورت رایگان برای این گونه افراد انجام می‌شود.

در این دادگاه ۲۵ پرونده رسیدگی شد و با عنایت به بازدید میدانی از مراکز و مدارس و معابر عمومی روستا اخطار و دستورات لازم در خصوص مرتفع شدن مشکلات و تهدیدات بهداشتی  از سوی رییس دادگاه بخش هشجین خلخال صادر شد.

بخش خورش‌رستم خلخال به مرکزیت شهر هشجین در ۵۵ کیلومتری از مرکز این شهرستان واقع شده و پراکندگی روستاها در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور آن موجب شده تا مراجعه مردم به مرکز بخش برای انجام امور اداری به سختی امکان‌پذیر باشد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.