قاسم رحیمی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: بسته حمایتی مورد نظر دولت در سه مرحله پس از افزایش نرخ سوخت و سهمیه‌بندی بنزین  به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

استان اردبیل بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای ۳۷۷ هزار و ۴۲۳ خانوار و یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۴۲۰ نفر جمعیت است و بر اساس اعلام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، بسته حمایتی دولت به حساب سرپرستان ۶۷ هزار خانوار واریز نشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: کمک معیشتی مصوب به صورت متمرکز از طرف سازمان هدفمندی یارانه‌ها در سه مرحله و به صورت یک نفره ۵۵۰ هزار ریال، دو نفره یک میلیون و ۳۰ هزار ریال، سه نفره یک میلیون و ۳۸۰ هزار ریال، چهار نفره یک میلیون و ۷۲۰ هزار ریال و برای خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲ میلیون و ۵۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: در پرداخت این کمک هزینه ۲۰ شاخص مالی و اقتصادی از جمله دارایی افراد، املاک، خودرو، معاملات املاک و خودرو، سفرهای خارجی، درآمد و پرداختی به سازمان‌های بیمه و صندوق‌ها که بر روی کد ملی افراد به ثبت رسیده، در نظر گرفته شده است.

رحیمی ادامه داد: این شاخص‌ها پس از جمع‌آوری و رتبه بندی، معیار بهره مندی و تعیین خانوارهای مشمول قرار گرفته و در پرداخت نیز دهک‌های ضعیف اقتصادی در اولویت بوده است.

وی همچنین گفت: آنهایی که از پرداخت این کمک حمایتی جا مانده‌اند، می‌توانند از طریق شماره گیری سامانه *۶۳۶۹# و با شماره تلفن سرپرست خانوار اقدام کنند.

وی اضافه کرد: آنهایی که کمک هزینه اخیر را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با شماره گیری از طریق این سامانه و پس از ثبت کد ملی و شماره تلفن نسبت به دریافت کد رهگیری اقدام کنند.

رحیمی افزود: پس از ثبت و بررسی درخواست بازماندگان، کد رهگیری به صورت پیامکی به متقاضیان اعلام خواهد شد و متقاضیان ثبت نام کننده از امروز می توانند در سامانه حمایت به آدرس hemayat.mcls.gov.ir با ثبت کد ملی و کد رهگیری اعلام شده، درخواست خود را حداکثر با ۲۰۰ کاراکتر ثبت و خواهان دریافت کمک هزینه معیشتی شوند.

وی اعلام کرد: در این سامانه علت ریزش بازمانده شدن افراد به فرد متقاضی اعلام خواهد شد ولی اگر افرادی بازمانده، مستحق و مشمول دریافت این کمک هزینه تشخیص داده شوند، حداکثر تا دو ماه بعد کمک هزینه آنها به صورت یکجا پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.