فریدون بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ایرنا افزود: با تصویب ناحیه صنعتی شماره ۲ خلخال در مرکز استان زمینه برای راه‌اندازی کارخانه فروسیلیس در این محل فراهم شده و ۲۰ هکتار از اراضی واقع در ناحیه صنعتی شماره ۲ برای راه‌اندازی این کارخانه اختصاص یافت.

او اظهارداشت: با فراهم شدن مقدمات اولیه برای راه‌اندازی این واحد بزرگ صنعتی و اشتغال‌زا در جنوب استان بزودی زیرساخت‌های اولیه صنعت فروسیلیس خلخال از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این کارخانه از هفته آینده آغاز می‌شود، گفت: پس از گذشت سال‌ها شهرستان خلخال مسیر توسعه خود را در بخش صنعت پیدا کرده و از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری به استان اردبیل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های اولیه این صنعت اختصاص خواهد یافت.

فرماندار خلخال همچنین از پیگیری راه‌اندازی ناحیه صنعتی هشجین در بخش خورش‌رستم خبر داد و افزود: ۱۰ هکتار زمین برای ایجاد این شهرک پیش‌بینی شده که ۴.۵ هکتار آن در اختیار  سرمایه‌گذار بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

او اظهارداشت: در حال حاضر هیچ واحد صنعتی در خورش‌رستم فعال نیست و برای اشتغال منطقه نیازمند استقرار صنایع در بخش‌های مختلف هستیم که با راه‌اندازی ناحیه صنعتی هشجین بخشی از این امر تحقق خواهد یافت.

او با بیان اینکه ظرفیت شهرک صنعتی شماره یک شهر خلخال تکمیل شده و ۲۶ هکتار زمین آن مورد استفاده واحدهای صنعتی و تولیدی قرار گرفته،گفت: با راه‌اندازی ناحیه صنعتی گزاز در سطح ۴۹ هکتار و ناحیه صنعتی هشجین در سطح ۱۰ هکتار زمینه برای هدایت صنعتگران و سرمایه‌گذاران طرح‌های صنعتی و تولیدی فراهم شده است.

شهرستان خلخال با ۹۵ هزار نفر جمعیت در ۱۰۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

نرخ بیکاری حدود ۱۲ درصدی همراه با روند رو به رشد مهاجرت بزرگ‌ترین معضل اجتماعی در این شهرستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.